SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

LPP otworzy 163 sklepy w 2012 roku za 150 mln zł

Spółka odzieżowa LPP planuje w tym roku otwarcie 163 sklepów o łącznej powierzchni 72 tys. m.kw. Na ten cel przeznaczy 150 mln zł. Wiosną 2013 r. LPP otworzy kilkadziesiąt sklepów nowej marki, poinformował wiceprezes Dariusz Pachla.

"Na koniec roku ma być 1055 sklepów. To oznacza, że w tym roku otworzymy 163 sklepy, a powierzchnia wzrośnie o 72 tys. m.kw. To jest przyrost netto, bowiem część sklepów, które nie osiągnęły progu rentowności, zamykamy" - powiedział Pachla dziennikarzom.

Wzrost netto powierzchni sklepów w 2012 r. prognozowany w oparciu o konkretne lokalizacje wyniesie 21% do 415 m.kw. W ub. roku łączna powierzchnia sieci sprzedaży wzrosła o 9%, tj. 28 tys. m.kw. w skali roku do 343 tys. m.kw.

Spółka podała, że w tym roku w Polsce przybędzie 31 tys. m.kw. powierzchni, zaś w Rosji i na Ukrainie wzrost będzie wyższy i sięgnie 37 tys. m.kw. Pozostałe 3 tys. m.kw. przypadnie na sklepy zlokalizowane w innych krajach, gdzie LPP jest obecne.

"Perspektywy poparte realnymi możliwościami są większe w Rosji, niż na Ukrainie. Wyniki, które osiągamy w Rosji oraz potencjał wynikający z liczby ponad 140 mln mieszkańców sprawiają, że będziemy się tam mocno rozwijać. Na Ukrainie nie inwestuje się tyle w centra handlowe, choć jest to duży rynek z 55 mln mieszkańców" - powiedział Pachla.

Na koniec 2011 r. sieć detaliczna LPP liczyła 892 sklepy, w tym 304 marki Reserved, 261 CROPP, 222 House, 93 Mohito.

"Chcielibyśmy, aby w ciągu kilku lat przyrost powierzchni sieci rocznie sięgał 10-15%. Myślę, że będzie on realizowany głównie za granicą. Nie ma planów dotyczących wejścia na inne rynki, ani planów przejęć" - zaznaczył wiceprezes. Dodał, że w Rumunii i Bułgarii, a może także i w Czechach niezbędna będzie likwidacja części sklepów ze względu na ich złe wyniki.

W przyszłym roku LPP zamierza wystartować z nową marką. "Planujemy otworzyć na wiosnę kilkadziesiąt placówek nowego brandu. To będą tanie ubrania na młodych dziewcząt. Na początku będziemy obecni z tą marką tylko w Polsce, potem w kolejnych krajach, ale z pewnością nie będzie to rok 2013" - powiedział Pachla.

Do końca tego roku spółka chce uruchomić sklep internetowy marki Reserved.

Dołącz do dyskusji: LPP otworzy 163 sklepy w 2012 roku za 150 mln zł

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl