LPP: nasz zysk i przychody wzrosną dwucyfrowo w 2011 r.
Spółka odzieżowa LPP liczy na dwucyfrowy wzrost zysku netto oraz przychodów w 2011 r. , przy dalszym obniżaniu kosztów. Marża brutto na sprzedaży, która w całym roku sięgnęła 54,5% może wzrosnąć o 1-2 pkt. proc., poinformował wiceprezes Dariusz Pachla.
„Zysk w całym roku wzrósł o 34%, choć obroty tylko o 4%. To był kolejny rok, w którym widać ogromny wpływ na wynik zmniejszania kosztów na 1 m.kw."- powiedział wiceprezes podczas środowej konferencji.
W całym roku zysk netto sięgnął 140,2 mln zł wobec 104,7 mln zł rok wcześniej. Przychody wyniosły 2,08 mld zł wobec 2,00 mld zł rok wcześniej.
„Liczę na to, że w tym roku wzrost zysku i wzrost przychodów będzie mierzony dwucyfrową dynamiką"- powiedział Pachla dziennikarzom.
Dodał, że podobnie jak w 2010 roku spółka położy nacisk na dalsze obniżanie kosztów, co powinno pozytywnie przełożyć się na wynik finansowy. Efekty polityki ograniczania wydatków, w ocenie wiceprezesa widać już dobrze w wynikach za cały rok. Koszty sprzedaży i ogólne wzrosły o 8% r/r do 925,5 mln zł, podczas gdy w poprzednich latach te wzrosty były dwucyfrowe.
„Renegocjowaliśmy umowy najmu i koszty czynszu, zmniejszaliśmy zatrudnienie, mniej sił i środków włożyliśmy w poprawę wyglądu sklepów. Cięcie kosztów dotyczyło także back-office'u z logistyką włącznie, negocjowaliśmy też ceny towarów z dostawcami"- wyliczył Pachla.
Dodał, że w IV kw. koszty na jednostkę powierzchni (1 m.kw.) spadły w IV kw. do 266 zł z 270 zł, ale przy powierzchni sklepów na poziomie 323 tys. m.kw. dało to kilkanaście milionów złotych do wyniku.
Zysk netto w IV kw. wyniósł 90,4 mln zł wobec 82% rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 630,4 mln zł oraz 544,2 mln zł (wzrost o 16% r/r). Wiceprezes powiedział, że w tym roku spodziewa się kontynuacji zapoczątkowanego w IV kw. trendu wzrostu sprzedaży w sklepach porównywalnych.
„Czwarty kwartał był najlepszym kwartałem od dwóch lat. Po siedmiu kwartałach spadku sprzedaży w sklepach porównywalnych zanotowaliśmy wzrost sprzedaży. Mam nadzieję, że oznacza to zakończenie złego trendu w LPP, a dynamika sprzedaży w sklepach porównywalnych będzie wyższa niż 1,7%, bo baza jest bardzo słaba. Liczę, że w tym roku sprzedaż wzrośnie o 10% lub kilkanaście procent. Pod takie parametry szykowaliśmy zakupy towarów"- wyjaśnił.
Marża brutto na sprzedaży w 2010 r. wzrosła do 54,5% wobec 52,8% rok wcześniej. W tym roku, w ocenie wiceprezesa, powinna ona pozostać na ubiegłorocznym poziomie lub wzrosnąć o 1-2 pkt. proc.
Dołącz do dyskusji: LPP: nasz zysk i przychody wzrosną dwucyfrowo w 2011 r.