Louis Vuitton wygrywa z Google
Słynna francuska firma, produkująca luksusowe torebki, wygrała proces przeciwko Google o naruszenie praw do znaku towarowego
Podstawą pozwu była stosowana przez wyszukiwarkę praktyka zamieszczania w wynikach wyszukiwania chronionej prawem nazwy płatnych linków reklamowych. Gdy zatem ktoś wrzucał w Google hasło „Louis Vuitton”, w odpowiedzi wyskakiwały sponsorowane linki konkurencji. Sąd w Paryżu uznał tę praktykę za naruszenie zasad uczciwej konkurencji, podszywanie się pod renomę firmy i jej znaku towarowego oraz wprowadzanie w błąd odbiorców.
W ubiegłym miesiącu podobne orzeczenie wobec Google wydał sąd w Nanterre na korzyść Le Meridian Hotels. Z kolei sądy w USA w podobnych sprawach oddalały powództwa, uznając, że działania wyszukiwarki nie stanowią naruszenia prawa federalnego oraz są zgodne z zasadami konkurencji. Obecnie 98% przychodów Google pochodzi z opłat za linki sponsorowane, podawane w wynikach wyszukiwania.
Dołącz do dyskusji: Louis Vuitton wygrywa z Google