LiveChat z dwucyfrowym wzrostem przychodów i zysku, ponad 22 tysiące użytkowników
W I półroczu 2017 roku firma LiveChat Software zanotowała wzrost przychodów do 43,6 miliona złotych, zaś zysk netto zwiększył się o 22,6 procent. Z płatnych rozwiązań LiveChat korzystają obecnie ponad 22 tysiące użytkowników.
Według komunikatu opublikowanego przez spółkę skonsolidowane przychody grupy LiveChat Software wzrosły o 26,2 proc. do 43,6 mln zł w I połowie 2017/18 roku finansowego (rozpoczętego 1 kwietnia br.). Wskaźnik EBITDA wzrósł w tym czasie o 29,8 proc. do 31,3 mln zł, a zysk netto o 22,6 proc. do 23,1 mln zł.
W samym II kwartale br. przychody grupy wyniosły 22 mln zł i były o 22,6 proc. wyższe niż przed rokiem. Wynik EBITDA zamknął się kwotą 15,5 mln zł po wzroście o 23,7 proc., a zysk netto 12 mln zł (wzrost o 23,4 proc.).
Jak podaje LiveChat Software rentowność sprzedaży brutto wzrosła w I połowie obecnego roku finansowego do 84,2 proc. (wobec 83,2 proc. rok wcześniej). Rentowność EBITDA wzrosła 2 pkt. proc. do 71,9 proc. Marża netto wyniosła 53 proc. wobec 54,5 proc. przed rokiem.
Spółka podkreśla, że kluczowe dla jej wyników pozostaje tempo zwiększania bazy abonenckiej. Według stanu na 1 listopada br. z płatnego rozwiązania „LiveChat” korzystało ponad 22,2 tys. klientów, czyli o 27,7 proc. więcej niż przed rokiem.
- Jesteśmy skoncentrowani na tym, żeby rosnąć jak najszybciej. W LiveChat Software prowadzimy ponad 20 projektów rozwojowych różnego typu i o różnej skali, każdy z nich ma na celu zwiększenie naszych możliwości w zakresie pozyskiwania klientów – podkreśla Mariusz Ciepły, prezes LiveChat Software. - Naszym wewnętrznym celem do którego dążymy jest zwiększenia liczby klientów o tysiąc w ciągu miesiąca. Oczywiście, zanim to osiągniemy czeka nas bardzo dużo pracy.
LiveChat Software S.A. to dostawca oprogramowania służącego bezpośredniej komunikacji w internecie pomiędzy odwiedzającym stronę www a jej właścicielem. Spółka świadczy swoje usługi w modelu Software as a Service (SaaS), co umożliwia instalację jej usługi LiveChat przez osoby nieposiadające doświadczenia programistycznego. Usługi są świadczone za pośrednictwem serwisu www.livechatinc.com. LiveChat Software ma ponad 22 tys. klientów z ponad 150 krajów, a większość sprzedaży generuje w USA oraz Wielkiej Brytanii. Świadczy usługi dla klientów takich jak m.in. Orange, Adobe, Tele2, NetApp, Kaspersky Lab, Macy’s, Pizza Hut, PBS, Ryanair czy Air Asia.
Dołącz do dyskusji: LiveChat z dwucyfrowym wzrostem przychodów i zysku, ponad 22 tysiące użytkowników