Liga Mistrzów w Polsacie traci widzów i przegrywa z konkurencją
Coraz mniejszym zainteresowaniem cieszy się coraz Liga Mistrzów na antenie Polsatu. W sezonie 2010/2011 mecze śledziło średnio 1,56 mln widzów wobec 2,04 mln przed rokiem. Stacja przegrywa w trakcie ich emisji z konkurencją.
Sześć pokazanych dotychczas spotkań miało średnio 10,72 proc. udziału w rynku w grupie 4+ oraz 11,17 proc. udziału wśród widzów między 16 a 49 rokiem życia. Przed rokiem udziały wynosiły odpowiednio 14,7 proc. i 15,58 proc. Największym zainteresowaniem cieszył się mecz Real Madryt – AC Milian.
Opis | Data | AMR | SHR % | SHR % |
AC MILAN - AJ AUXERRE | 15-09-2010 | 1786584 | 12,44% | 13,27% |
MANCHESTER UNITED - VALENCJA CF | 29-09-2010 | 1275164 | 8,91% | 9,20% |
INTER MEDIOLAN - TOTTENHAM HOTSPUR | 20-10-2010 | 1330851 | 8,99% | 9,32% |
REAL MADRYT - AC MILAN | 03-11-2010 | 1925576 | 13,39% | 14,02% |
GLASGOW RANGERS - MANCHESTER UNITED | 24-11-2010 | 1604991 | 10,63% | 10,37% |
ARSENAL LONDYN - PARTIZAN BELGRAD | 08-12-2010 | 1419165 | 9,98% | 10,80% |
średnio | 2010 | 1556674 | 10,72% | 11,17% |
średnio | 2009 | 2036520 | 14,70% | 15,58% |
Polsat w trakcie emisji Ligi Mistrzów zajmuje czwartą pozycję na rynku. Liderem jest TVP 2 z 3,97 mln widzów i 28,12 proc. udziału w rynku.
stacja | AMR | SHR % |
TVP2 | 3966228 | 28,12% |
TVP1 | 2415245 | 17,13% |
TVN | 2245311 | 15,92% |
POLSAT | 1556674 | 10,72% |
Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl Ligę Mistrzów w Polsacie oglądają głównie mężczyźni, osoby powyżej 40 roku życia, legitymujące się wykształceniem podstawowym.
Profil | ADH % | AFF | |
Płeć | Mężczyźni | 67,42% | 140 |
Kobiety | 32,58% | 63 | |
Wiek | 4-9 | 1,27% | 21 |
10-15 | 5,23% | 75 | |
16 - 19 | 4,71% | 82 | |
20 - 24 | 5,79% | 71 | |
25 - 29 | 6,47% | 73 | |
30 - 34 | 7,86% | 96 | |
35 - 39 | 6,84% | 96 | |
40 - 44 | 7,44% | 115 | |
45 - 49 | 9,03% | 127 | |
50 - 54 | 13,18% | 160 | |
55 - 59 | 8,01% | 106 | |
60+ | 24,16% | 124 | |
Wlk. miasta | Wieś | 43,74% | 112 |
< 50 tys. | 22,54% | 94 | |
50-100 tys. | 8,32% | 97 | |
100-200 tys. | 5,81% | 73 | |
> 200 tys. | 19,59% | 96 | |
Zawód | Top management | 7,63% | 98 |
Pracownicy średniego szczebla | 14,22% | 98 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 26,80% | 133 | |
Emeryci | 28,88% | 116 | |
Inni | 22,47% | 69 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 51,04% | 111 |
Średnie | 31,94% | 108 | |
Wyższe | 10,52% | 92 | |
Inne | 6,51% | 50 |
Wpływy reklamowe przy Lidze Mistrzów wyniosły dotąd 12,3 mln złotych (dane cennikowe, bez rabatów). Przed rokiem kształtowały się na poziomie 17,8 mln złotych. Prawa do wszystkich spotkań Ligi Mistrzów na telewizja n. Polsat nabył pakiet dla telewizji otwartej – pokazuje jeden mecz w tygodniu oraz skróty spotkań. Umowa obowiązuje do 2011 roku.
Dołącz do dyskusji: Liga Mistrzów w Polsacie traci widzów i przegrywa z konkurencją