Lidl będzie wspierać i promować zdrowe odżywianie
Sieć sklepów Lidl przyjęła międzynarodowy pakiet rozwiązań, mających na celu wspieranie świadomego odżywiania: rozwój asortymentu oraz komunikację do klientów. Działania sieci mają pomóc klientom w podejmowaniu decyzji o zakupie zdrowych i zrównoważonych produktów.
Lidl zamierza do 2025 roku oferować swoim klientom najlepszą gamę produktów do świadomego i zrównoważonego stylu życia, m.in. poprzez: rozszerzenie asortymentu roślinnego, powiększenie udziału produktów pełnoziarnistych w ofercie oraz nowy standard w marketingu.
Lidl obecnie pracuje również nad rozszerzoną wersją polityki zakupowej dot. świadomego odżywiania, która ma się ukazać do końca roku. W „Polityce zakupowej – świadome odżywianie” opisane są zobowiązania sieci w zakresie zdrowego żywienia – np. redukcja zawartości soli i cukru w produktach czy zmniejszenie lub całkowita rezygnacja z wykorzystywania oleju palmowego.
Więcej produktów roślinnych
Do 2025 roku Lidl będzie zwiększał udział roślinnych źródeł białka w swoim asortymencie, m.in. poszerzając gamę produktów wegańskich, takich jak marka własna „Vemondo”. Od 2023 roku sieć będzie obliczała w swoich produktach proporcję źródeł białka zwierzęcego w stosunku do białka pochodzenia roślinnego i zapewniała przejrzystość tych informacji.
Zwiększany będzie również udział produktów pełnoziarnistych w produktach marki własnej.
Detalista zapowiada też wprowadzenie nowych standardów w marketingu. Sieć chce edukować na temat prowadzenia zdrowej diety w młodym wieku. Od stycznia 2023 roku, z wyjątkiem artykułów promocyjnych na Boże Narodzenie, Wielkanoc i Halloween, Lidl skupi się na przeciwdziałaniu komunikatom marketingowym – których odbiorcami mogą być dzieci – dotyczącym żywności o wysokiej zawartości nasyconych kwasów tłuszczowych, cukru czy soli. Podejmując to działanie, Lidl kieruje się rekomendacją Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). Sieć będzie również promowała zdrową i zrównoważoną dietę dla dzieci.
Lidl ma ponad 810 sklepów w całej Polsce.
Dołącz do dyskusji: Lidl będzie wspierać i promować zdrowe odżywianie