LG z problemami na rynku smartfonów, w górę urządzenia AGD i domowej rozrywki
Wartość sprzedaży na poziomie 11,8 mld USD (13,2 bln KRW) i 252,7 mln USD (283,2 mld KRW) dochodów operacyjnych - to dane finansowe firmy LG Electronics za III kwartał 2016 r. Wzrost przychodów działu Home Appliance & Air Solution oraz lepsza rentowność kategorii Home Entertainment pozwoliły na zrównoważenie spadku sprzedaży oraz strat operacyjnych działu Mobile Communications.
Dzięki dobrym wynikom działu LG Home Appliance & Air Solution (szczególnie na rynkach europejskim i azjatyckim) przychody w III kwartale wzrosły o 3% w skali roku. Dochody operacyjne wynoszące 305,9 mln USD (342,8 mld KRW) są rezultatem marży operacyjnej wynoszącej 8 pkt. proc., która w porównaniu do analogicznego okresu z 2015 r. wzrosła o 40 proc. Co więcej, w związku z dobrą sprzedażą klimatyzatorów oraz urządzeń premium, firma osiągnęła wysoki poziom rentowności, nawet pomimo niekorzystnych zmian kursów walutowych w krajach Bliskiego Wschodu i Afryki oraz Ameryki Łacińskiej.
Przychody działu LG Mobile Communications w III kwartale wyniosły 2,3 mld USD (2,5 bln KRW) i były o 23 proc. niższe od uzyskanych w analogicznym okresie roku 2015. Spadek sprzedaży urządzeń z półki premium oraz wydatki związane z optymalizacją struktury biznesowej przyczyniły się do powstania straty operacyjnej w wysokości 389,4 mln USD (436,4 mld KRW). Jednocześnie w Ameryce Północnej ostatni kwartał przyniósł 14-proc. wzrost sprzedaży w porównaniu do wcześniejszych trzech miesięcy. W sumie LG sprzedało 13,5 miliona smartfonów, co oznacza spadek o 9 proc. w ujęciu rocznym i o 3 proc. w ujęciu kwartalnym.
W najbliższych miesiącach firma zamierza skupić się na zwiększeniu sprzedaży nowego smartfona LG V20 oraz modeli z serii K i X, przeznaczonych dla szerszej grupy odbiorców. Planowane jest także zakończenie optymalizacji struktury biznesowej działu.
Dział Home Entertainment odnotował najwyższe w swojej historii wartości zysku operacyjnego (340,4 mln USD / 381,5 mld KRW) oraz marży (9,2 proc.). Ogromną rolę odegrała tutaj rosnąca sprzedaż telewizorów LG OLED oraz Ultra HD klasy premium na kluczowych rynkach świata. Erozja cen spowodowana nasiloną konkurencją przełożyła się na spadek wartości sprzedaży o 3,4 proc. w porównaniu do III kwartału 2015 r., przy prawie niezmienionych przychodach wynoszących 3,7 mld USD (4,1 bln KRW).
W III kwartale dział Vehicle Components odnotował znaczny wzrost wartości sprzedaży - do 602,2 mln USD (674,9 mld KRW). Kategoria polepszyła swoje wyniki o 41 proc. w skali roku oraz o 6 proc. w porównaniu do II kwartału. Stratę operacyjną wynoszącą 14,5 mln USD (16,2 mld KRW) LG tłumaczy zwiększonymi inwestycjami w prace badawczo-rozwojowe, które mają przynieść korzyści w kolejnych miesiącach.
Dołącz do dyskusji: LG z problemami na rynku smartfonów, w górę urządzenia AGD i domowej rozrywki