„Lego Ninjago” na czele sprzedaży pism dziecięcych. „Kubuś i Przyjaciele” o 40 proc. w dół
W lutym br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród pism dla dzieci znalazł się magazyn „Lego Ninjago”. Największym wzrostem pochwalić się mogła „Księżniczka”, a na czele spadków znalazł się „Kubuś i Przyjaciele”.
Z danych Związku Kontroli i Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że sprzedaż ogółem miesięcznika „Lego Ninjago” (Media Service Zawada) w lutym 2016 roku wyniosła 61 308 egz.
Magazyn ten ukazuje się od stycznia ub.r., ale regularnie co miesiąc jest wydawany dopiero od października ub.r. Pierwszy jego numer (styczniowy) sprzedał się w liczbie 56 818 egz., a sprzedaż ogółem drugiego wydania (marcowego) wyniosła 55 521 egz.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie należało do magazynu „Księżniczka” (Egmont Polska) z wynikiem na poziomie 51 229 egz., wyższym o 20,03 proc. niż rok wcześniej. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu, a przed rokiem tytuł ten był czwarty.
Z drugiej lokaty na ostatnią pozycję podium spadły zaś „Zabawy i Marzenia z Barbie” (Egmont Polska). Sprzedaż ogółem tego magazynu wyniosła 47 131 egz., po jednak wzroście o 0,96 proc.
Największy spadek, wynoszący 40,20 proc. do 24 125 egz., odnotował natomiast „Kubuś i Przyjaciele” (Egmont Polska). W zestawieniu spadł on z miejsca 5. na 8.
ZKDP | luty | Dynamika | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Lego Ninjago | 69 926 | 62 008 | 61 308 | - | - | - | - |
Księżniczka | 63 000 | 51 229 | 51 229 | 55 000 | 42 681 | 42 681 | 20,03% |
Zabawy i Marzenia z Barbie | 68 000 | 47 131 | 47 131 | 70 000 | 46 684 | 46 684 | 0,96% |
Mój Kucyk Pony | 58 200 | 46 219 | 46 219 | 60 328 | 44 209 | 44 209 | 4,55% |
Świnka Peppa Magazyn | 42 966 | 38 097 | 38 097 | 42 983 | 32 734 | 32 734 | 16,38% |
Scooby - Doo! | 69 970 | 35 031 | 34 392 | 74 976 | 54 839 | 54 047 | -36,37% |
Lego Friends. Magazyn | 44 783 | 32 696 | 32 696 | 49 837 | 33 393 | 33 393 | -2,09% |
Kubuś i Przyjaciele | 48 000 | 24 125 | 24 125 | 48 000 | 40 344 | 40 344 | -40,20% |
Auta | 37 000 | 22 902 | 22 902 | 40 000 | 26 540 | 26 540 | -13,71% |
Magazyn MiniMini | 39 980 | 21 690 | 21 690 | 42 972 | 26 493 | 26 493 | -18,13% |
Magazyn Mia and Me | 42 963 | 19 926 | 19 926 | - | - | - | - |
W lutym 2016 roku w porównaniu do stycznia 2016 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 64,23 proc.) również pochwalić się mogła „Księżniczka”. Z kolei najwięcej stracił „Lego Friends. Magazyn” (Media Service Zawada) - było to 5,01 proc.
ZKDP | 2016 | Dynamika | |||||
Wirtualnemedia.pl | luty | styczeń | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Lego Ninjago | 69 926 | 62 008 | 61 308 | 69 941 | 62 974 | 62 974 | -2,65% |
Księżniczka | 63 000 | 51 229 | 51 229 | 52 000 | 31 193 | 31 193 | 64,23% |
Zabawy i Marzenia z Barbie | 68 000 | 47 131 | 47 131 | 68 000 | 41 566 | 41 566 | 13,39% |
Mój Kucyk Pony | 58 200 | 46 219 | 46 219 | 58 200 | 42 466 | 42 466 | 8,84% |
Świnka Peppa Magazyn | 42 966 | 38 097 | 38 097 | 42 996 | 34 763 | 34 763 | 9,59% |
Scooby - Doo! | 69 970 | 35 031 | 34 392 | 69 988 | 31 207 | 30 368 | 13,25% |
Lego Friends. Magazyn | 44 783 | 32 696 | 32 696 | 44 662 | 34 421 | 34 421 | -5,01% |
Kubuś i Przyjaciele | 48 000 | 24 125 | 24 125 | 36 200 | 24 429 | 24 429 | -1,24% |
Auta | 37 000 | 22 902 | 22 902 | 38 000 | 17 969 | 17 969 | 27,45% |
Magazyn MiniMini | 39 980 | 21 690 | 21 690 | 39 987 | 22 458 | 22 458 | -3,42% |
Magazyn Mia and Me | 42 963 | 19 926 | 19 926 | 42 977 | 14 122 | 14 122 | 41,10% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Lego Ninjago” na czele sprzedaży pism dziecięcych. „Kubuś i Przyjaciele” o 40 proc. w dół