SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Lee Clow, szef agencji TBWA Worldwide po 50 latach pracy w branży reklamowej odchodzi na emeryturę

Lee Clow, prezes agencji TBWA Media Arts Lab i globalny szef agencji TBWAWorldwide, po blisko 50 latach pracy w branży reklamowej odchodzi na emeryturę.

Lee ClowLee Clow

Lee Clow, który ma 76 lat nie zamierza całkowicie zrezygnować z pracy w branży reklamowej. Pozostanie jako doradca w agencji TBWAMedia Arts Lab, którą założył w 2006 roku, by globalnie obsługiwać markę Apple. I to właśnie z jej reklam najbardziej znane jest jego nazwisko.

Lee Clow karierę w reklamie zaczynał w agencji Chiat/Day, która później – po zakupie przez sieć Omnicom w 1995 roku– przekształciła się w TBWAChiat/Day. Od tego czasu pełnił w niej funkcje m.in. chief creative officera a także prezesa TBWA na całym świecie.

Ze stanowiska szefa kreacji w TBWAMedia Arts Lab ustąpił w 2009 roku powierzając to stanowisko Duncanowi Milnerowi.

Clow uznawany jest za jednego z najbardziej kreatywnych ludzi w branży reklamowej. Wśród najbardziej znanych jego reklam są np. spot przygotowany dla Apple w 1984 „Think Different” czy kampania Taco Bell "Yo quiero Taco Bell" .

Lee Clow zawsze był kojarzony z marką Apple, do obsługi której stworzył kilkanaście lat temu agencję TBWAMedia Arts Lab. Jedną z pierwszych kampanii dla tego klienta była reklama „Get a Mac”, w której John Hodgman wcielił się w rolę komputera PC, a Justin Long odgrywał rolę  Maca.

Nieprzypadkowo też Lee Clow poinformował o swoim przejściu na emeryturę 14 lutego, czyli w walentynki. Szef agencji Chiat, Jay Chiat wysyłał kartki walentynkowe swoim pracownikom, współpracownikom oraz klientom. Clow chciał niejako zachować tę tradycję i teraz wysłał "Love Note to Advertising", w której napisał: "Jay Chiat lubił wysyłać valentines do agencji. Nigdy ich nie wysyłałem. Ale teraz pomyślałem, że to świetny sposób na zakończenie obchodów mojej 50 -letniej przygody z Chiat / Day i mojej podróży z firmą. "

Dołącz do dyskusji: Lee Clow, szef agencji TBWA Worldwide po 50 latach pracy w branży reklamowej odchodzi na emeryturę

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl