Lagardère sprzedaje ponad 100 tytułów za 651 mln euro
Francuski koncern Lagardère SCA podpisał umowę z amerykańskim wydawnictwem Hearst Corp. na sprzedaż za 651 milionów euro ponad 100 tytułów ukazujących się w 15 krajach.
Transakcją objęte są 102 tytuły wydawane w USA, Rosji, na Ukrainie, we Włoszech, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Chinach, Japonii, Holandii, Czechach, Hong Kongu, Meksyku, na Tajwanie, w Kanadzie i w Niemczech, wraz z 50 witrynami internetowymi i licznymi aplikacjami na telefony komórkowe i tablety. Umowa uwzględnia także prawa wydawnicze w ww. krajach do magazynu "Elle", dziesięciu lokalnych edycji "Elle Décor", a także przejęcie na własność tytułów "Woman’s Day", "Car and Driver", "Road & Track" i "Cycle World" w USA oraz "Red" w Wielkiej Brytanii i Holandii.
Warunki umowy zostały uzgodnione jeszcze pod koniec stycznia. Nie dotyczy ona rynku polskiego, gdzie w zakresie wydawania magazynów "Elle" i "Elle Decoration" partnerem Lagardère jest wydawnictwo Hubert Burda Media Polska (więcej na ten temat).
We wspólnym oświadczeniu Lagardère i Hearst poinformowały, że umowa została podpisana "po przeprowadzeniu niezbędnej procedury informacyjnej z radami pracowniczymi Lagardère w niektórych krajach, zgodnej z odpowiednimi wymogami prawnymi".
Ostateczna finalizacja transakcji jest jeszcze uzależniona od zgody lokalnych partnerów na niektórych rynkach oraz zatwierdzenia przez rynkowych regulatorów. Obie strony spodziewają się, że nastąpi to w najbliższych miesiącach.
Dołącz do dyskusji: Lagardère sprzedaje ponad 100 tytułów za 651 mln euro