L'Oreal powoli odsuwa się od tradycyjnych mediów
L'Oreal, będąca w światowej czołówce firm wydających najwięcej pieniędzy na reklamę, powoli odsuwa swój wielki marketingowy budżet od tradycyjnych mediów.
Firma poinformowała jednak, że rynki nie powinny spodziewać się żadnych dramatycznych zmian.
Kosmetyczny gigant, którego reklamy produktów Maybelline, szamponów Elseve, perfum Lancome i innych marek, wypełniają ekrany telewizorów i strony ilustrowanych czasopism na całym świecie, poinformował że do tej pory jego wydatki na reklamę internetową były proporcjonalnie niskie.
„Oczywiście zmieniamy sposób wydawania naszych pieniędzy na reklamę” – powiedział na temat ubiegłorocznych wyników firmy podczas konferencji prasowej Patrick Rabain, szef oddziału produktów konsumenckich w firmie. „Zazwyczaj wydawaliśmy 75 procent naszego budżetu na telewizję, około 20 procent na prasę i resztę na billboardy itd. Odejdziemy od wydatków na tradycyjne media. Będziemy jednak ostrożni bo trzeba być pewnym, że jest się bardziej operatywnym. Wciąż bardzo mało wydajemy na reklamę w internecie, około 1 procenta naszego budżetu. Może w przyszłym roku będzie to 2 procent.”
W 2006 roku budżet reklamowy L’Oreal wzrósł o 9,5 procenta do poziomu 4,783 miliarda euro.
Dołącz do dyskusji: L'Oreal powoli odsuwa się od tradycyjnych mediów