„Kuchenne rewolucje” zyskały 100 tys. widzów. Ósma edycja zarobiła 36 mln zł z reklam
Ósmą edycje programu „Kuchenne rewolucje” oglądało 2,46 mln osób, o 100 tys. więcej niż nadawaną wiosną br. siódmą serię. TVN w czasie emisji show zajął drugie miejsce w rynku wśród wszystkich widzów, ale w grupie 16-49 był już zdecydowanym liderem. Wpływy z reklam wyniosły 35,76 mln zł.
„Kuchenne rewolucje 8” na antenie TVN oglądać można było w czwartki o godz. 21.30, w okresie od 5 września do 12 grudnia br. Średnia widownia programu Magdaleny Gessler wyniosła 2,46 mln osób., co przełożyło się na 18,47 proc. udziału wśród wszystkich widzów oraz 22,68 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
W analizowanym okresie najwięcej widzów zgromadził odcinek z 14 listopada br. Przyciągnął on przed ekrany 2,74 mln telewidzów.
Oglądalność „Kuchennych rewolucji” odcinek po odcinku
| Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Data | AMR | SHR % | SHR % |
2013-09-05 | 2 275 461 | 18,10% | 22,40% |
2013-09-12 | 2 339 479 | 18,30% | 21,80% |
2013-09-19 | 2 291 730 | 18,00% | 23,00% |
2013-09-26 | 2 460 336 | 18,40% | 21,30% |
2013-10-03 | 2 198 851 | 17,30% | 21,50% |
2013-10-10 | 2 496 809 | 19,60% | 24,70% |
2013-10-17 | 2 500 140 | 19,20% | 23,60% |
2013-10-24 | 2 673 168 | 19,70% | 25,50% |
2013-10-31 | 2 484 768 | 17,50% | 20,00% |
2013-11-07 | 2 356 154 | 17,40% | 22,00% |
2013-11-14 | 2 741 720 | 20,10% | 24,10% |
2013-11-21 | 2 465 418 | 18,10% | 23,20% |
2013-11-28 | 2 306 774 | 16,50% | 20,10% |
2013-12-05 | 2 494 847 | 19,60% | 24,00% |
2013-12-12 | 2 727 560 | 19,40% | 23,10% |
Średnio | 2 455 848 | 18,50% | 22,70% |
W porównaniu do programu nadawanego wiosną br., ósma edycja „Kuchennych rewolucji” zyskała 100 tys. osób. Wtedy kulinarny show śledziło średnio 2,36 mln oglądających, a jego udział wyniósł odpowiednio 17,28 proc. oraz 20,75 proc. (dowiedz się więcej).
Emitowana jesienią 2012 roku w TVN szósta seria „Kuchennych rewolucji” gromadziła o 160 tys. widzów więcej. Średnia widownia reality-show wynosiła wówczas 2,62 mln osób, a udział uplasował się na poziomie 19,76 proc. w grupie wszystkich widzów oraz 23,83 proc. w grupie komercyjnej (więcej na ten temat).
TVN w czasie emisji odcinków „Kuchennych rewolucji” był wiceliderem całego rynku telewizyjnego. Pierwsze miejsce zajęła TVP1, emitująca w tym czasie głównie „Sprawę dla reportera”, co dało jej 18,71 proc. udziału. Za TVN uplasowały się: Polsat („Hotel 52”, „2XL”, „CSI” i filmy fabularne; 11,31 proc.) oraz TVP2 (filmy fabularne; 6,03 proc.).
W grupie komercyjnej stacja TVN była już zdecydowanym liderem, a dalsze miejsca należały odpowiednio do: Polsatu, Jedynki i Dwójki.
Oglądalność programu na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP1 | 2 486 670 | 18,71% | 10,28% |
TVN - Kuchenne rewolucje 8 | 2 455 848 | 18,47% | 22,68% |
Polsat | 1 503 114 | 11,31% | 11,53% |
TVP2 | 802 125 | 6,03% | 8,05% |
Wpływy reklamowe przy emisji „Kuchennych rewolucji 8” wyniosły 35,76 mln zł. W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. były one niższe o ok. 3,6 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów). Należy jednak wziąć pod uwagę iż ósmy sezon programu liczył 15 odcinków, a szósty - 13.
Dołącz do dyskusji: „Kuchenne rewolucje” zyskały 100 tys. widzów. Ósma edycja zarobiła 36 mln zł z reklam