„Kuchenne rewolucje” liderem w grupie komercyjnej. 24 mln zł z reklam
Trzynasty sezon „Kuchennych rewolucji” Magdy Gessler oglądało 2,07 mln widzów, o 150 tys. mniej niż nadawana rok wcześniej jedenasta seria produkcji. Reality-show dało TVN drugie miejsce w całym rynku telewizyjnym i pierwsze w grupie komercyjnej. Wpływy z reklam wyniosły 23,86 mln zł.
„Kuchenne rewolucje 13” w TVN oglądać można było w czwartki o godz. 21.30, w okresie od 18 lutego do 19 maja br. Właśnie zakończoną serię programu śledziło średnio 2,07 mln osób. Przełożyło się to na 15,14 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 20,56 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Najchętniej oglądany odcinek programu Magdy Gessler wyemitowany został 14 kwietnia. Zgromadził on przed telewizorami 2,29 mln widzów.
Widownia „Kuchennych rewolucji 13” odcinek po odcinku
Oglądalność odcinek po odcinku - dane dzięki uprzejmości TVN | Wszyscy 4+ | Wszyscy 16-49 | ||||
Data | Start | Koniec | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
2016-02-18 | 21:30:22 | 22:31:10 | 2 146 566 | 15,45% | 1 218 237 | 20,95% |
2016-02-25 | 21:29:39 | 22:27:18 | 2 288 582 | 16,63% | 1 230 044 | 21,80% |
2016-03-03 | 21:29:20 | 22:31:35 | 1 955 014 | 14,03% | 1 129 118 | 19,34% |
2016-03-10 | 21:30:04 | 22:29:10 | 2 113 999 | 15,32% | 1 206 343 | 21,12% |
2016-03-17 | 21:30:48 | 22:32:15 | 1 997 958 | 15,13% | 1 123 918 | 21,02% |
2016-03-24 | 21:30:04 | 22:27:12 | 1 835 145 | 13,10% | 1 043 650 | 17,05% |
2016-03-31 | 21:29:55 | 22:28:50 | 2 136 079 | 15,63% | 1 234 743 | 21,27% |
2016-04-07 | 21:30:30 | 22:29:29 | 1 980 440 | 14,76% | 1 132 243 | 20,17% |
2016-04-14 | 21:30:05 | 22:30:05 | 2 292 554 | 16,86% | 1 303 394 | 23,84% |
2016-04-21 | 21:31:13 | 22:27:22 | 2 016 689 | 15,16% | 1 145 984 | 21,44% |
2016-04-28 | 21:32:43 | 22:32:15 | 2 061 615 | 15,37% | 1 115 062 | 20,08% |
2016-05-05 | 21:29:58 | 22:28:30 | 2 251 196 | 16,49% | 1 294 813 | 22,26% |
2016-05-12 | 21:30:18 | 22:25:22 | 1 975 273 | 14,21% | 1 103 843 | 18,83% |
2016-05-19 | 21:30:52 | 22:24:37 | 1 924 453 | 13,82% | 1 086 719 | 19,02% |
Średnio: | 2 071 446 | 15,14% | 1 170 149 | 20,56% |
W porównaniu do emitowanego w analogicznym okresie rok wcześniej jedenastego sezonu „Kuchenne rewolucje” straciły 150 tys. widzów, ale wzrósł udział produkcji w grupie komercyjnej. Wiosną 2015 roku program oglądało 2,22 mln osób, co przekładało się odpowiednio na 15,83 proc. oraz 20,44 proc. udziału w rynku.
Zakończona właśnie seria reality-show miała również mniej widzów niż dwunasta, nadawana jesienią ub.r. Oglądało ją średnio 2,21 mln widzów, a udział TVN wyniósł odpowiednio 14,35 proc. i 16,69 proc.
TVN w czasie emisji premierowych odcinków „Kuchennych rewolucji” był wiceliderem w rynku telewizyjnym. Pierwsze miejsce zajęła TVP1, emitująca w tym czasie gł. „Ojca Mateusza” i „Sprawę dla reportera”, co przełożyło się na 18,56 proc. udziału. Za TVN uplasowały się: Polsat (filmy fabularne, „Przyjaciółki” i „Zdrady”; 11,29 proc.) oraz TVP2 (gł. filmy fabularne; 7,13 proc.).
Z kolei w grupie komercyjnej TVN był liderem, a dalej uplasowały się: Polsat, Jedynka i Dwójka.
Oglądalność programu na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
AMR | SHR % | AMR | SHR % | |
TVP1 | 2 539 006 | 18,56% | 602 236 | 10,58% |
TVN - Kuchenne rewolucje 13 | 2 071 446 | 15,14% | 1 170 149 | 20,56% |
Polsat | 1 544 523 | 11,29% | 665 569 | 11,70% |
TVP2 | 975 266 | 7,13% | 514 889 | 9,05% |
Wpływy reklamowe TVN wokół emisji reality-show wyniosły 23,86 mln zł, podczas gdy nadawana rok wcześniej dziewiąta seria przyniosła z reklam 22,33 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Produkcja notuje dobre wyniki oglądalności w serwisie Player.pl. Łączna suma wyświetleń wszystkich odcinków z 13 sezonu programu Magdy Gessler do 19 maja br. wyniosła prawie 3 mln.
Dodajmy, że w kwietniu br. udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 11,33 proc.
Dołącz do dyskusji: „Kuchenne rewolucje” liderem w grupie komercyjnej. 24 mln zł z reklam