SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Które pisma są liderami pod względem czytelnictwa?

"Gazeta Wyborcza" to najpopularniejszy dziennik opiniotwórczy w Polsce, "Fakt" jest liderem tabloidów, a "Tele Tydzień" - tygodników telewizyjnych. W innych segmentach dominują m.in.: "Przyjaciółka", "Viva!", "Twój Styl" i "Claudia" - wynika z najnowszej fali badania PBC General.

"Fakt" (Axel Springer Polska), czytany przez 14,97 proc. Polaków, dominuje w segmencie tabloidów, zaś "Gazeta Wyborcza" (Agora), po którą sięga 14,79 proc. respondentów, stoi na czele dzienników opiniotwórczych. Dalej w zestawieniu plasują się: bezpłatne "Metro" (7,77 proc.), "Super Express" (7,21 proc.), a także m.in. "Rzeczpospolita" (4,09 proc.) i "Dziennik" (3,80 proc.).

Dzienniki ogólnopolskie procent respondentów
Fakt 14,97%
Gazeta Wyborcza 14,79%
Metro (dziennik bezpłatny) 7,77%
Super Express 7,21%
Rzeczpospolita 4,09%
Dziennik Polska Europa Świat 3,80%
Przegląd Sportowy 3,77%
Echo Miasta (dziennik bezpłatny) 2,76%
Gazeta Prawna 2,61%
Gazeta Podatkowa 0,87%
Puls Biznesu 0,40%
Parkiet Gazeta Giełdy 0,25%

Najpopularniejszym tytułem prasowym, tygodnikiem i tv guide'em w naszym kraju cały czas jest "Tele Tydzień", który jest czytany przez 35,68 proc. Polaków, zaś na drugim miejscu wśród tygodników ze znacznie niższym wynikiem (19,47 proc.) znajduje się "Życie na Gorąco", będące liderem kategorii pism yellow. Oba te tytuły należą do Wydawnictwa Bauer. Za nimi plasują się trzy tygodniki poradnikowe: "Pani Domu", "Chwila dla Ciebie" i "Naj".

Tygodniki procent respondentów
Tele Tydzień 35,68%
Życie na Gorąco 19,47%
Pani Domu 16,18%
Chwila dla Ciebie 16,16%
NAJ 15,52%
Angora 10,24%
Newsweek 9,34%
Tele-Świat 9,18%
Auto Świat 9,09%
Gala 9,04%
Wprost 7,70%
To i Owo 7,59%
Polityka 7,13%
Twoje Imperium 6,74%
Na Żywo 6,13%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV 4,74%
Teleprogramy 4,51%
Takie jest Życie 4,40%
Super TV 4,35%
Gość Niedzielny 4,15%
Rewia 3,94%
Przekrój 3,84%
Motor 3,82%
Świat i Ludzie 2,42%
Imperium TV 2,12%
Tele Max 1,77%
Forum 1,65%
Bella Relaks 1,60%
Przewodnik Katolicki 0,91%
Jarmark 0,90%
Tygodnik Siedlecki 0,81%
Tygodnik Ostrołęcki 0,67%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) 0,62%
City (tygodnik bezpłatny) 0,61%
Panorama Leszczyńska 0,58%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny 0,47%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik 0,41%
Teraz Białystok (tygodnik bezpłatny) 0,23%
7 Dni (tygodnik bezpłatny) 0,16%
Teraz Toruń (tygodnik bezpłatny) 0,06%

Na czele kategorii dwutygodników znalazły się dwa tytuły poradnicze, które wcześniej były tygodnikami. Najwyższe czytelnictwo ma "Przyjaciółka" (Edipresse Polska), po którą sięga 17,88 respondentów (dwutygodnikiem jest od marca br.), zaś drugie miejsce zajęła "Tina" (Wydawnictwo Bauer), która jest czytana przez 14,83 proc. Polaków (na cykl dwutygodniowy przeszła w czerwcu br.). Na kolejnych pozycjach znajdują się: "Viva!" (też Edipresse Polska; 11,21 proc.), będąca najpopularniejszym magazynem w segmencie people i "Z Życia Wzięte" (Phoenix Press; 10,24 proc.), lider segmentu real life stories.

Dwutygodniki procent respondentów
Przyjaciółka * 17,88%
Tina * 14,83%
Viva 11,21%
Z Życia Wzięte 10,24%
Komputer Świat 8,52%
Party Życie Gwiazd 6,27%
Bravo 4,73%
Świat Seriali 3,80%
Sukcesy i Porażki 3,48%
Bravo Sport 3,01%
Bravo Girl 2,57%
Show Magazyn o Gwiazdach 2,40%
Monitor Księgowego 0,59%

Wśród miesięczników najwięcej ankietowanych czyta "Twój Styl" (Wydawnictwo Bauer), po który sięga 13,04 proc. Polaków oraz "Claudię" (G+J Polska), której czytanie deklaruje 12,35 proc. respondentów. Tym samym "Twój Styl" jest liderem kategorii miesięczników luksusowych dla pań, a "Claudia" jest na czele segmentu miesięczników poradnikowych.

Miesięczniki procent respondentów
Twój Styl 13,04%
Claudia 12,35%
Cztery Kąty 10,84%
Poradnik Domowy 9,84%
Murator 9,64%
Focus 9,23%
Olivia 8,39%
Świat Kobiety 7,77%
Mój Piękny Ogród 7,60%
Kobieta i Życie 7,50%
Dobre Rady 7,11%
Avanti 6,35%
Auto Moto 6,27%
Działkowiec 5,74%
National Geographic 5,72%
Mamo To Ja 5,59%
CKM 4,99%
Glamour 4,89%
Moje Mieszkanie 4,23%
Ładny Dom 4,21%
Pani 4,20%
PC Format 4,08%
Cosmopolitan 3,99%
CD Action 3,93%
Joy 3,88%
Dom & Wnętrze 3,82%
M jak mieszkanie 3,80%
Uroda 3,53%
Auto Motor i Sport 3,49%
Samo Zdrowie 3,26%
Playboy 3,17%
Twoje Dziecko 3,08%
Dziecko 2,87%
Dziewczyna 2,87%
Elle 2,86%
Zdrowie 2,82%
Kuchnia 2,79%
Przyślij Przepis! 2,77%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce 2,75%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko 2,69%
Kwietnik 2,66%
Zwierciadło 2,64%
Cienie i Blaski 2,58%
Dobre Wnętrze 2,48%
Logo 2,48%
Popcorn 2,45%
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny) 2,38%
Chip 2,35%
Świat Motocykli 2,18%
Moje Gotowanie 2,13%
Mój Piękny Dom 2,13%
Vita 2,09%
Auto Świat Poradnik 2,02%
Rodzice 2,01%
Twój Maluszek 1,92%
Burda 1,90%
Twist 1,86%
Zbuduj Dom 1,81%
Top Gear 1,72%
Magazyn Futbol 1,69%
M jak Mama 1,60%
Tak Mieszkam 1,56%
Sekrety Serca 1,55%
Charaktery 1,55%
Reader's Digest * 1,54%
Focus Historia 1,46%
Majster 1,45%
Men's Health 1,38%
Forbes 1,37%
Na ścieżkach życia 1,17%
Shape 1,16%
Next 1,16%
Sól i Pieprz 1,14%
InStyle 1,03%
Voyage 0,96%
Play 0,92%
Podróże 0,88%
Fun Club 0,72%
Architektura-Murator 0,63%
Hot Moda & Shopping 0,52%
Żagle 0,49%
Elle Decoration 0,44%

Spośród siedmiu obecnych w badaniu dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się "Komputer Świat: Twój Niezbędnik" (Axel Springer Polska), który ma czytelnictwo wynoszące 5,18 proc.

Dwumiesięczniki procent respondentów
Komputer Świat Twój Niezbędnik 5,18%
Auto Świat 4x4 2,29%
Komputer Świat Ekspert 2,17%
Komputer Świat Gry 2,13%
National Geographic. Traveler 1,76%
Sens. Poradnik psychologiczny * 0,34%
Weranda Country * 0,31%



Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od stycznia do czerwca 2009 roku na losowej próbie ogólnopolskiej osób (24 701 przypadków), dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

* - następujące tytuły nie były badane w podanych falach: "Weranda Country": styczeń 2009 : luty 2009 (próba 16390), "Sens. Poradnik Psychologiczny": styczeń 2009: marzec 2009 (próba 12 254). "Przyjaciółka" do lutego 2009 roku była badana jako tygodnik (próba dla niej wynosi 16 930 przypadków), a "Tina" była badana jako tygodnik do maja br. (próba 4184).

Dołącz do dyskusji: Które pisma są liderami pod względem czytelnictwa?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl