„Krzyk ciszy” w spocie o obojętności na przemoc wobec osób niepełnosprawnych intelektualnie (wideo)
Stowarzyszenie Otwarte Drzwi rozpoczęło kampanię pod hasłem „Krzyk ciszy” zwracającą uwagę na trudną sytuację osób z niepełnosprawnością intelektualną. Spot na potrzeby akcji przygotowały firmy marketingowe 180heartbeats + Jung v Matt i F25.
Spot pokazuje, jak w centrum handlowym chłopek z zespołem Downa jest szarpany i dręczony przez opiekuna. Przechodzące obok osoby nie reagują na to, odwracają głowy i patrzą w swoje telefony. Symbolizuje to emoji z małpką zasłaniającą oczy.
Podstawą akcji są wyniki badań, zgodnie z którymi osoby z niepełnosprawnością intelektualną od dwóch do pięciu razy częściej są ofiarami przemocy, najczęściej ze strony bliskich czy opiekunów. Wiele ofiar nie może się bronić, bo albo są na to zbyt słabe i zależne od sprawców albo i tak nikt im nie uwierzy. Natomiast system pomocy społecznej w Polsce jest zbyt słaby, by temu przeciwdziałać.
Spot został udostępniony na Facebooku i YouTubie.
Koncepcję kreatywną spotu przygotowała agencja 180heartbeats + Jung v Matt. Nakręcił go Bartosz Piotrowski, wyreżyserował Mikołaj Sadowski, a produkcją zajął się dom produkcyjny F25.
Dołącz do dyskusji: „Krzyk ciszy” w spocie o obojętności na przemoc wobec osób niepełnosprawnych intelektualnie (wideo)
Marian z wściekłością kopnął zardzewiałą puszkę po konserwach. Potoczyła się z brzękiem. Przez kretyńską, szczeniacką brawurę stracił kartki na mięso swojej siostry.
Wokół było pusto i cicho. Ta cisza krzyczała