'Kromka chleba w sedesie?'
Reklama społeczna Publicis dla Banków Żywności.
"1/3 żywności produkowanej marnuje się" - informacja na tle kromki chleba spuszczanej z wodą w sedesie; pusta lodówka na tle muzyki ze świątecznej kartki pozytywki. Ten mocny przekaz jest elementem kampanii społecznej przygotowanej i realizowanej przez agencję Publicis dla Federacji Polskich Banków Żywności. Celem kampanii jest zwrócenie uwagi na problem marnowania nadwyżek żywności, które mogłyby być przekazane osobom niedożywionym, a Święta Bożego Narodzenia to czas otwierania się na innych.
"Użyliśmy bardzo silnych symboli, bo mamy do czynienia z problemem o dużej skali. Prawie jedna trzecia pożywienia na świecie jest marnowana, podczas gdy mogłaby być przekazana osobom głodującym. To tak, jakby co trzeci posiłek wyrzucano w całości do śmieci. Dlatego chętnie wsparliśmy Banki Żywności w ich działaniach, tym bardziej, że możemy sobie pozwolić na charytatywne przygotowanie kampanii." - powiedział Marek Gargała, Dyrektor Zarządzający Publicis Warszawa.
Przygotowany przez Publicis i studio filmowe Odeon film reklamowy pojawi się w mediach 28 listopada, a w kinach już 18 listopada br. Informować będzie o świątecznej zbiórce żywności, która odbędzie się w dniach 2 - 4 grudnia. W zbiórce przeprowadzanej już po raz trzeci, weźmie udział aż 26.500 wolontariuszy w ponad 1.800 sklepach i supermarketach na terenie całego kraju. Organizatorzy proszą przede wszystkim o takie produkty jak konserwy, cukier, olej, makaron, kasze, dżemy.
Przygotowana przez Publicis kampania jest bardzo szeroko zakrojona. Składają się na nią m.in. aż trzy spoty telewizyjne. Oprócz pierwszego, świątecznego, drugi, mówiący o samej idei działalności Banków Żywności. Trzeci, przygotowany z myślą o przyszłorocznym rozliczaniu się z Urzędem Skarbowym, jest apelem o przekazanie na rzecz Banków Żywności 1 proc. należnego podatku.
Reklamy prasowe i outdoorowe także przygotowano w trzech wariantach. Przedstawiają, one napoczęte kromki chleba na papierze pakowym oraz trzy różne hasła: "Nie zmarnuj okazji, żeby pomóc", "Przestań sobie wyrzucać" lub "Nic do wyrzucenia". W reklamie radiowej głównymi bohaterami są dzieci liczące przejeżdżające drogą ciężarówki z jedzeniem dla potrzebujących. Kampania realizowana na każdym etapie przez Publicis ma potrwać, z przerwami, aż do początku 2006 r., czyli do okresu rozliczania się z Urzędem Skarbowym.
Spot, któremu głosu użyczył Tadeusz Sznuk, wyemituje Telewizja Polska. TVP SA objęła patronat nad całą akcją.
Kampania prasowa obejmie takie tytuły jak. "Gazeta Wyborcza", "Rzeczpospolita", "Polityka", "Wprost", Metro", "Brief", "Życie Warszawy", "Media & Marketing", "Press", "Forbes", "Puls Biznesu" oraz " Forum". W sprawę, jako patroni zaangażowali się też m.in. Polska Agencja Prasowa, portale Gazeta.pl oraz Polskie Radio.
W promowanie idei propagowanej przez Banki Żywności włączy się również Multikino oraz Cinema City, które przez dwa tygodnie przed zbiórką będą wyświetlać we wszystkich multiplexach w kilku polskich miastach, przygotowany przez agencję Publicis spot.
W połowie listopada reklamy pojawią się na billboardach, na terenie całego kraju.
Banki Żywności to organizacja non-profit posiadająca status Organizacji Pożytku Publicznego. Jej misją jest pozyskiwanie nadwyżek żywności i dostarczanie ich organizacjom charytatywnym, które przekazują je osobom potrzebującym.
Dołącz do dyskusji: 'Kromka chleba w sedesie?'