Kredyt Bank liczy na 19-proc. wzrost przychodów r/r w segmencie MSP
Kredyt Bank do 2012 roku chce zwiększyć rynkowy udział w obsłudze małych i średnich firm do 7,5 proc. wobec 5 proc. obecnie, przy średniorocznym wzroście przychodów na poziomie 19 proc.. Bank do końca roku zamierza pozyskać 2,5 tys. nowych firm z tego sektora, a w 2011 r. i kolejnych latach chce zdobywać po 4,5 tys. takich klientów rocznie, poinformowali przedstawiciele banku.
„Zapowiadaliśmy, że naszym celem jest 2,5 tys. nowych klientów MSP. Na dziś pozyskaliśmy 2.350 nowych klientów z tego segmentu, więc ten cel do końca roku uda się osiągnąć. W październiku 10% przychodów pochodziło z obsługi nowych klientów" - powiedział dziennikarzom dyrektor w departamencie przedsiębiorstw Jerzy Śledziewski.
Obecnie liczba klientów MSP wynosi 15,5 tys., a od początku roku wzrosła o 2,35 tys. klientów. Bank chce, aby w 2012 roku ponad 15% przychodów całej linii biznesowej pochodziło ze współpracy w nowo pozyskanymi klientami.
„W 2011 roku chcemy pozyskać kolejnych klientów z tego segmentu w liczbie 4,5 tys. To jest też plan na kolejne lata. Stawiamy na bankowość relacyjną, mamy potencjał i kompetencje, jesteśmy obecni w wielu miastach w Polsce" - zaznaczył Śledziewski.
Zgodnie z nowoprzyjętą strategią Kredyt Bank koncentruje się na obsłudze lokalnych małych i średnich firm (o rocznych przychodach 1-25 mln zł) oraz średnich przedsiębiorstw (25-300 mln zł rocznych obrotów).
„Nasza ambicja jest taka, aby przychodowo rosnąć rok do roku o 19%. To oznacza, że będziemy dbali o obecnych klientów i pozyskiwali nowych. Chcemy mieć 7% udziału w rynku w 2012 roku" - powiedział Śledziewski.
Obecnie udział banku w rynku MSP pod względem liczby klientów sięga 5%. W 2012 r. w saldzie depozytowym ma on wzrosnąć do 3%, a w saldzie kredytowym do 2% wobec odpowiednio 1% i 0,5% obecnie.
Kredyt Bank przeorientowuje swój biznes na małe i średnie firmy i zamierza bardziej selektywnie podchodzić do finansowania dużych firm.
„Redukujemy portfel wielkich zaangażowań. W tym roku to będzie to ok. 1 mld zł spadku. Zastąpić te kredyty mniejszymi i utrzymać wolumen jest nierealnym. Spodziewamy się, że nasza książka kredytowa będzie stabilna lub nawet spadnie, ale zwroty z aktywów ważonych ryzykiem będą rosły. I tą ścieżką będziemy podążać" - powiedział wiceprezes Krzysztof Kokot.
W styczniu Kredyt Bank wprowadzi do oferty nowe pakiety usług dla firm, w tym biznesową kartę kredytową, a w połowie przyszłego roku ruszy odświeżona bankowość elektroniczna KB24.
Dołącz do dyskusji: Kredyt Bank liczy na 19-proc. wzrost przychodów r/r w segmencie MSP