OLX blokuje wszystkie ogłoszenia ze słowami „koronawirus” i „COVID-19”
Serwis ogłoszeniowy OLX.pl poinformowała, że we wtorek zaczął blokować nowe i usuwać dotychczasowe oferty, w których tytułach i opisach są słowa „koronawirus” i „COVID-19”. - Zainteresowanie epidemią koronawirusa uaktywniło osoby żerujące na naturalnych obawach o własne zdrowie - uzasadniono.
- Niestety, w ostatnich dniach w serwisach aukcyjnych i ogłoszeniowych pojawiły się ogłoszenia wprowadzające w błąd Użytkowników. Problem dotknął także OLX. Dlatego właśnie ogłoszenia zawierające słowa „koronawirus” lub „COVID-19” będą usuwane - zapowiedzieli we wtorek przedstawiciele OLX.pl.
- Monitoring ogłoszeń prowadzić będziemy do odwołania, a wszystkim Użytkownikom życzymy zdrowia! - podkreślili.
Zwrócili uwagę, że serwis w swoim regulaminie informuje użytkowników: „Treść Ogłoszenia powinna w jasny sposób nawiązywać do Towaru, opisywać go dokładnie, rzetelnie i kompletnie oraz nie może wprowadzać w błąd innych Użytkowników, w szczególności co do właściwości Towaru, takich jak: jego jakość, parametry, stan, pochodzenie, marka czy producent”. Ponadto zgodnie z regulaminem serwis może usuwać ogłoszenia naruszające przepisy prawa lub regulamin, zwłaszcza te naruszające dobre obyczaje i wprowadzające w błąd.
W poniedziałek poinformowano, że Twitter uruchomił w polskiej wersji serwisu mechanizm, który po wpisaniu w wyszukiwarkę określeń związanych z koronawirusem odsyła użytkowników do wiarygodnych źródeł informacji związanych z chorobą i epidemią. Odpowiedni komunikat pojawia się także w wypadku korzystania z wyszukiwarki na platformie Allegro.
Allegro od ponad tygodnia po zgłoszeniach od użytkowników usuwa oferty, w których produkty mające chronić przed koronawirusem są w zawyżonych cenach.
Natomiast Facebook w zeszłym tygodniu zapowiedział, że będzie publikował w swoim serwisie za darmo reklamy przygotowane przez Światową Organizację Zdrowia zawierające rzetelne informacje na temat epidemii koronawirusa.
Według badania Gemius/PBI w styczniu br. OLX.pl zanotował 13,84 mln użytkowników, 1,83 mld odsłon oraz 17 minut i 6 sekund przeciętnego dobowego czasu korzystania przez internautę.
W roku finansowym od kwietnia 2018 do marca 2019 roku Grupa OLX, do której oprócz OLX.pl należą serwisy otoDom.pl, otoMoto.pl i Fixly.pl, osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 34,6 proc. do 656,51 mln zł oraz zysku netto ze 138,87 do 243,25 mln zł.
Dołącz do dyskusji: OLX blokuje wszystkie ogłoszenia ze słowami „koronawirus” i „COVID-19”