Radio 357 z zastępczym kontem na Twitterze. Sołtys pisze do Muska: „Zastanawiam się, czy nas znasz”
Minęły ponad dwa tygodnie, a twitterowy profil Radia 357 nadal nie wrócił. Dziennikarze i twórcy jednak nie są bez możliwości komunikowania się tą drogą z słuchaczami: uruchomili tymczasowy profil, nazywając go "zastępowym". Koncern nie reaguje na prośby o przywrócenie głównego konta, mimo sygnalizowania sprawy w centrali Twittera. W czwartek Paweł Sołtys, prezes Radia 357, poinformował o sprawie właściciela TT, Elona Muska.
Radio 357 to obecnie największy w świecie projekt medialny, finansowany przez społeczność. - Społeczność Radia 357 jest tą największą „bandą pięknych wariatów”, finansujących swoje radio, nie tylko w Polsce, ale na całym świecie - komentuje Piotr Stelmach z rozgłośni. Gdy więc kilka tygodni temu zniknął z sieci profil twitterowy rozgłośni, patroni i słuchacze zaniepokoili się.
Zapytaliśmy pod koniec stycznia radiowców, co się dzieje z ich kanałem: - To chwilowy problem z widocznością profilu, który od razu zgłosiliśmy - mamy zapewnienie od Twittera, że profil wkrótce będzie ponownie dostępny publicznie pod tym samym adresem – poinformował nas rzecznik prasowy radia.
Profil nie wraca - jest "zastępowy"
Mimo, iż minęło kolejnych kilka dni, profil na TT nie wrócił. - Konto istnieje, ale nie jest widoczne publicznie. Problem wystąpił przy aktualizacji jego ustawień - przesłaliśmy wszystkie informacje, o które nas poproszono - w odpowiedzi uzyskaliśmy informację, że odpowiedź na nasze zgłoszenie nadejdzie w ciągu kilku dni - informuje nas Radio 357.
Radiowcy uruchomili więc na razie zastępcze konto, nazywając je "profilem zastępowym". To nawiązanie do "druhów zastępowych", którzy w Trójce prowadzili Listę Przebojów w zastępstwie za Marka Niedźwieckiego. - Razem ze Słuchaczami spędzimy tu miło czas, oczekując na przywrócenie profilu głównego. Będziemy informować co udało się ustalić i wspólnie postaramy się przyciągnąć uwagę pomocy technicznej Twittera - przekazali portalowi Wirtualnemedia.pl radiowcy. Na tym jednak nie koniec.
Prezes Radia 357, Paweł Sołtys, postanowił zainteresować sprawą właściciela Twittera – Elona Muska. – Cześć, zastanawiam się, czy znasz radio 357 (o ile nam wiadomo – największy na świecie projekt medialny, finansowany przez społeczność). Ponad tydzień temu Twitter dezaktywował nasz profil po zmianie ustawień. Jest jakaś szansa na przyspieszenie powrotu na TT? – zapytał na Twitterze. Oznaczył przy tym Elona Muska i poprosił followersów o pomoc w dotarciu do niego poprzez podawanie dalej wpisu. Jak się dowiadujemy – na razie nie ma żadnej reakcji Muska na wywołanie go i wskazanie problemu.
Hi @elonmusk, I wonder if you're familiar with @radio_357, (as far as we know) the world's biggest crowdfinanced media project with ~50k recurring donors.
— Pawel Soltys (@pawel_soltys) February 2, 2023
Over a week ago @TwitterSupport deactivated our profile upon settings changes. Any chance to speed up bringing us back on TT?
Radio 357 istotnie jest największym na świecie projektem medialnym, wspomaganym przez społeczność. Aktualnie na Patronite rozgłośnię wspiera ponad 49,2 tys. użytkowników, którzy deklarują miesięczne wpłaty w wysokości ponad 881 tys. zł. Ogółem stacja zebrała 19,9 mln zł. 1 stycznia podczas całodziennego „Topu Radia 357” liczba wspierających przekroczyła liczbę patronów "True Crime Obsessed" – największego dotychczas projektu medialnego na amerykańskiej platformie Patreon. – Depczą nam po piętach – komentował Piotr Stelmach.
Internetowa rozgłośnia w liczbach
Radio 357 to stacja założona przez byłych dziennikarzy radiowej Trójki. Nadaje w internecie od stycznia 2021 roku. Zespół tworzy obecnie ponad 100 autorów, dziennikarzy oraz osób organizujących pracę. W minionym roku rozgłośnia osiągnęła 10,77 mln zł przychodu netto, miała nieco ponad 10 mln zł kosztów operacyjnych, a wpłaty od patronów stanowiły aż 76 proc. wpływów: wyniosły 9,78 mln zł. Dla porównania: w roku 2021 było to 9,6 mln zł.
Największe koszty operacyjne generowała antena: z 10,09 mln zł ogólnych kosztów aż 5,23 mln to właśnie wydatki na ten cel. Stanowiły one w ubiegłym roku 52 proc. wszystkich kosztów - informowali radiowcy. Przychód internetowej rozgłośni wyniósł ogółem 12,97 mln zł - był o 5,2 proc. wyższy od planu.Współpraca z partnerami marketingowymi dała ponad 2,5 mln zł przychodu (wobec 2,06 mln zł w 2021 roku).
Dołącz do dyskusji: Radio 357 z zastępczym kontem na Twitterze. Sołtys pisze do Muska: „Zastanawiam się, czy nas znasz”
Komuś ego w kosmos poleciało i jeszcze nie wróciło :)