SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Znika strona internetowa „PC Format”. Odchodzi redaktor naczelny miesięcznika

Wbrew wcześniejszym zapowiedziom, wydawca zamykanego miesięcznika „PC Format’” (GTEM) zawiesza też jego stronę internetową. Większość dziennikarzy zasili redakcję „CD-Action”, ale mają też pracować nad nową formułą Pcformat.pl. - Po 21 latach istnienia "PC Format" przechodzi w niebyt - komentuje redaktor naczelny, Adam Chabiński, z którym wydawca także się rozstaje.

Wydawca argumentuje, że strona Pcformat.pl będzie zawieszona „z przyczyn ekonomicznych”, jednak redakcja będzie teraz pracować nad nową jej formułą. Zanim zostanie ona wypracowana, załoga „PC Formatu” ma stanowić „technologiczny oręż „CD-Action”. Wcześniej jednak wydawca zapewniał, że strona będzie funkcjonowała normalnie po zamknięciu papierowego wydania.

W ramach odświeżonego serwisu Cdaction.pl ukazywać się mają newsy technologiczne, testy sprzętu i publicystyka związana z technologiami. - Spotkacie tam również znajomych autorów: szefem działu technologii CD-Action jest (znany z łamów „PC Format”) Grzegorz Karaś – informuje firma GTEM.

Pierwszy numer kwartalnika – w kwietniu

Kilka dni temu wydawca informował, że miesięcznik komputerowy „PC Format” nie będzie już wydawany, natomiast pozostanie jego serwis internetowy. Natomiast magazyn o grach wideo „CD-Action” przestanie się ukazywać co miesiąc, będzie kwartalnikiem.

Pierwszy jego numer ukaże się w kwietniu br. Do rezygnacji z „PC Format” i zmiany cyklu wydawniczego „CD-Action” na kwartalny wydawca został zmuszony przez „rosnące na całym świecie w niepokojącym tempie ceny papieru i brak widoków na poprawę tej sytuacji”. Papierowa wersja „PC Format” znika po prawie 22 latach obecności na rynku. Do 2019 roku magazyn ukazywał się jako miesięcznik, a potem jako dwumiesięcznik.

Chabiński odchodzi z redakcji

Redaktor naczelny zamykanego „PC Formatu”, Adam Chabiński, pożegnał się w środę z czytelnikami miesięcznika tekstem pt. „Zamknięte”.

- Liczyłem się z tym, że pewnego dnia ktoś z kierownictwa powie „kończymy z papierem”. Tak się wydarzyło na początku grudnia. Czasopismo w kioskach, następnego numeru nie będzie, a ja bez szansy pożegnania się z prenumeratorami i czytelnikami papierowej edycji pisma - napisał w nim. - Miesiąc później zabrakło mojego zastępcy, który postanowił opuścić ten ziemski padół. W tym samym dniu przekazano mi nieoficjalną informację, że wydawnictwo pożegna się ze mną oraz, że - wbrew wcześniejszym planom i moim zapowiedziom choćby na LinkedInie – strona WWW zostanie zawieszona.

Chabiński dziękuje też osobom, z którymi pracował. - Nie sztuka pracować w komfortowych warunkach, kiedy ludzi, sprzętu i środków jest w bród. Może to dla kogoś z zewnątrz zabrzmi patetycznie, ale pokazaliście sobie, czytelnikom i mnie, że dajecie z siebie wszystko, nie szczędząc wysiłków. Skąd ta siła? Odpowiedź jest oczywista: z pasji - stwierdził.

GTEM kupił „CD-Action” i „PC Format” od Bauera

 „CD-Action” i „PC Format” przez wiele lat były publikowane przez Wydawnictwo Bauer. W połowie 2020 roku tytuły przejęła firma GTEM należąca do agencji gamingowej Fantasyexpo.

Jesienią 2020 roku spółka GTEM na platformie crowdfundingowej Beesfund sprzedała swoje akcje za 1,24 mln zł, kupiło je prawie 2,4 tys. inwestorów. Na początku ub.r. zapowiadała, że chce zadebiutować na bocznym rynku warszawskiej giełdy.

Dołącz do dyskusji: Znika strona internetowa „PC Format”. Odchodzi redaktor naczelny miesięcznika

19 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
fresh
Następny będzie Chip. Nerwowość już czuć w powietrzu.
odpowiedź
User
Pinezka
📌 Czy w dobie mediów społecznościowych i branżowych serwisów, jest sens kupować kwartalnik CD-Action za 34,50zł?
odpowiedź
User
Loop
Jak to jest, że branżowe portale takie jak PC Format, PC World czy PCLab znikają, a technologiczne badziewia plotkarskie typu Antyweb i Spidersweb pełne reklam odkurzaczy i brokatowych etui do smartfonów mają się dobrze? Przecież tam klientem są reklamodawcy, a czytelnicy clickbajtów są towarem, na którym się zarabia. Widocznie tamtejszej klienteli to nie przeszkadza...
odpowiedź