Warner Bros. Discovery sprzedaje kolejne seriale. Będą w USA na darmowych platformach
Warner Bros. Discovery sprzedał amerykańskim platformom streamingowym Roku i Tubi prawa do pakietu swoich seriali i programów, m.in. tytułów wycofanych niedawno z HBO Max. Będą teraz oferowane za darmo, ale z reklamami.
Umowy obejmują pakiet liczący ponad 2 tys. godzin autorskich produkcji Warner Bros. Discovery. Są w nim seriale „Westworld”, „Nierealne” i „Wychowane przez wilki”, o których wycofaniu z platformy HBO Max pisaliśmy w grudniu ub.r.
W pakiecie są też m.in. „Być jak Magic Mike”, „Miłość ponad czasem”, „Kot z piekła rodem”, „Nowe życie na Karaibach”, „Trzy noce z duchami”, „Morderca wybrał mnie”, „Moje pięć żon”, „Muzeum pełne tajemnic” i „Jak to jest zrobione?”. W komunikacie wyliczono, że to produkcje z platformy HBO Max, kanałów HBO, Discovery Channel, HGTV, Food Network i TLC oraz od wytwórni Warner Bros. Pictures i Warner Bros. Television.
Na platformach Roku i Tubi (ta druga od prawie trzech lat należy Fox Corporation) produkcje Warner Bros. Discovery będą oferowane w modelu FAST (z ang. free ad-supported tv), czyli bezpłatnie, ale z reklamami. Na Tubi będą od początku lutego (w ramach 14 kanałów z różnymi gatunkami), natomiast na Roku mają pojawić się wiosną.
- Gwałtowna ekspansja treści premium do usług FAST to wygrana i dla widza, i dla właściciela treści, a także dla reklamodawców, którzy chcą dotrzeć do tej widowni poprzez dobrze znaną ofertę programową - skomentował Rob Holmes, wiceprezes ds. programowych w Roku.
Platforma The Roku Channel, działająca od września 2017, oferuje w USA za darmo ponad 80 tys. filmów, seriali i programów oraz 350 linearnych stacji telewizyjnych.
Cięcia w HBO Max
Transakcja z Roku i Tubi to kolejny taki ruch Warner Bros. Discovery. W pierwszej połowie stycznia koncern sprzedał platformie SkyShowtime prawa do 21 swoich seriali wyprodukowanych w Europie, m.in. polskiej „Warszawianki” z Borysem Szycem w roli głównej.
Już w połowie ub.r. Warner Bros. Discovery zapowiedział usunięcie niektórych własnych filmów i seriali z HBO Max, a także rezygnację dalszych prac nad lokalnymi produkcjami dla platformy w Skandynawii i Europie Środkowej, w tym Polsce.
W konsekwencji pożegnano się z ok. 30 menadżerami wysokiego szczebla HBO Max w regionie Europy (także w Polsce), Afryki i Bliskiego Wschodu. Redukcje objęły też kilkadziesiąt osób zajmujących się kreacją treści, a także produkcje w toku, m.in. prawie ukończony film „Batgirl”.
Warner Bros. Discovery stara się ograniczać koszty i sprzedawać jak najwięcej licencji do treści, żeby poprawić rentowność. W trzecim kwartale ub.r. przy spadku przychodów o 11 proc. do 9,82 mld dolarów zanotował 2,28 mld dolarów straty netto. O ile segment telewizyjny był na plusie (2,63 mld dolarów zysku), o tyle skorygowana strata EBITDA pionu streamingowego pogłębiła się z 309 do 634 mln dolarów, a w trzech kwartałach ub.r. sięgnęła 1,39 mld dolarów.
David Zaslav, szef Warner Bros. Discovery, w listopadzie stwierdził, że w segmencie HBO - obejmującym zarówno kanały telewizyjne tej marki, jak i platformę HBO Max - w 2021 roku na treści przeznaczono prawie 7 mld dolarów wydatków, a strata sięgnęła 3 mld dolarów.
Dołącz do dyskusji: Warner Bros. Discovery sprzedaje kolejne seriale. Będą w USA na darmowych platformach