SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Koniec drukowanej wersji „Marie Claire” w Wielkiej Brytanii. Magazyn tylko w postaci elektronicznej

Koncern TI Media, wydawca brytyjskiej edycji magazynu „Marie Claire” postanowił zakończyć wydawanie tego tytułu w drukowanej wersji. Miesięcznik będzie dostępny nadal, ale jedynie w cyfrowej edycji dostępnej przez internet, na razie nie podano szczegółów dotyczących subskrypcji. Powodem decyzji jest słabnąca sprzedaż „Marie Claire” w tradycyjnej postaci.

Brytyjska wersja kobiecego magazynu „Marie Claire” pojawiła się na rynku w 1988 r. i od tamtej pory przeszła kilka zmian własnościowych. Obecnie wydawcą tytułu na wyspach jest koncern TI Media (dawniej Time Inc.), do którego należy też ponad 50 innych wydawnictw ukazujących się w Wielkiej Brytanii.

Teraz, jak poinformował „The Guardian” TI Media podjął decyzję o zakończeniu wydawania „Marie Claire” w Wielkiej Brytanii w wersji drukowanej. Według zapowiedzi tytuł będzie się ukazywał nadal, ale wyłącznie w wersji dostępnej za pośrednictwem serwisu internetowego. Na razie nie podano szczegółów związanych z płatnym dostępem do treści w formie cyfrowej.

Wydawca przyznaje, że koniec drukowanej edycji „Marie Claire” w Wielkiej Brytanii dotknie w większym lub mniejszym stopniu ok. 35 pracowników redakcji, z którymi trwają obecnie rozmowy.

TI Media nie podaje oficjalnie powodów zakończeni sprzedaży „Marie Claire” w tradycyjnej formie, jednak „The Guardian” przytacza dane z których wynika, że przyczyną może być słabnąca sprzedaż kioskowa. W ciągu ostatnich sześciu miesięcy 2018 r. nakład miesięcznika wynosił ok. 120 tys. egzemplarzy, z których 35 proc. nie znajdowało nabywców.

 

Dołącz do dyskusji: Koniec drukowanej wersji „Marie Claire” w Wielkiej Brytanii. Magazyn tylko w postaci elektronicznej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl