Kolejny etap antyalkoholowej kampanii
Drugi etap kampanii "Alkohol - nieletnim dostęp wzbroniony!"
W lutym 2005 roku rozpoczął się drugi etap II edycji ogólnopolskiej kampanii społecznej "Alkohol - nieletnim dostęp wzbroniony!". Do kampanii przyłączyli się nowi partnerzy medialni, sieci handlowe oraz instytucje. Kampania jest organizowana przez Państwową Agencję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie.
Celem kampanii jest zmniejszenie rozmiarów zjawiska sprzedaży alkoholu osobom nieletnim. Druga edycja została podzielona na dwa etapy. Pierwszy rozpoczął się w listopadzie 2004, drugi zainicjowano w lutym br. Akcję wspiera kampania medialna, która została zaplanowana do początku kwietnia i będzie kontynuowana poprzez działania edukacyjne i kontrolne w punktach sprzedaży.
W drugim etapie kampanię poparły kolejne podmioty:
MEDIA
udostępniły nieodpłatnie bądź z wysokim rabatem miejsce i czas reklamowy:
" AMS (reklama zewnętrzna)
" Animal Planet
" Discovery
" Polsat Sport
" Polsat Zdrowie i Uroda
" TVN
" Radio Zet
SIECI HANDLOWE
włączyły się w dystrybucję materiałów informacyjnych dla klientów oraz działania edukacyjne dla sprzedawców:
" Biedronka
" E. Leclerc
" Kaufland
" Real
" Tesco
" Żabka
INSTYTUCJE
wyraziły swoje poparcie i chęć propagowania idei kampanii w ramach swojej działalności:
" Naczelna Rada Zrzeszeń Handlu i Usług
" Polska Izba Handlu (Polish Chamber of Commerce)
" Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji
" Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
"Alkohol - nieletnim dostęp wzbroniony" ma ograniczyć sprzedaż alkoholu osobom poniżej osiemnastego roku życia i uwrażliwiać społeczeństwo na problem. Jej adresatami są przede wszystkim dorośli Polacy, świadkowie zakupu alkoholu przez nieletnich oraz sprzedawcy. Hasła kampanii to: Twój sprzeciw ma znaczenie. Nie bądź obojętny, Protestuj, jeśli w Twojej obecności sprzedaje się alkohol osobie niepełnoletniej. W ramach kampanii prowadzone są działania o charakterze edukacyjnym i działania weryfikujące sprzedaż alkoholu nieletnim. Dystrybucja materiałów odbyła się przy wykorzystaniu przedstawicieli handlowych browarów do około 80 000 punktów sprzedaży alkoholu w całej Polsce. Oprócz nowych partnerów w II edycji kampanii wzięły już udział: TVP, Gazeta Wyborcza i portal Gazeta.pl, Polityka, Polskie Radio PR I, Super Express, kina zrzeszone u brokera BEST oraz kanały tematyczne - Canal+, MTV, Planete, Romantica.
Dołącz do dyskusji: Kolejny etap antyalkoholowej kampanii