Kobiety w kampanii Heinekena szukają mężczyzn pijących z umiarem (wideo)
Heineken rozpoczyna globalną kampanię pod hasłem „Moderate drinkers wanted”. Działania reklamowe przygotowane przez agencję Publicis Italy będą obejmować 30 rynków na świecie.
W trwającym minutę spocie pokazano grupę kobiet sfrustrowanych widokiem śpiących po alkoholu lub upitych mężczyzn w barach i nocnych klubach. Kroczą śmiało przez miasto śpiewając piosenkę Bonnie Tyler „I need a hero”. Na końcu reklamy pokazano młodego mężczyznę w barze, któremu barmanka podaje drugą butelkę Heinekena. Ten jednak odmawia i wychodzi.
Heineken przygotował tę kampanię po wnioskach, jakie wypłynęły z realizowanego na jego zlecenie badania. W jego ramach przebadano 5 tys. osób w wieku 21-35 lat w pięciu krajach. Wynika z niego, że 59 proc. ankietowanych ogranicza konsumpcję alkoholu, ponieważ obawiają się stracić kontrolę nad własnym zachowaniem, a 36 proc. z nich czuło się zawstydzonych, gdy w mediach społecznościowych pokazano ich zdjęcia, gdy byli pod wpływem alkoholu.
Jak mówi Agnieszka Gorecki, communications manager Heinekena, kampania pokazuje, że coraz modniejsze staje się wśród młodych ludzi umiarkowane spożywanie alkoholu - odpowiedzialne picie pozwala im bowiem zadbać o własną reputację, zwłaszcza w kontekście wszechobecnych w ich życiu mediów społecznościowych. Ważniejsza dla tego pokolenia staje się jakość, a nie ilość spożywanego alkoholu.
Gorecki wyjaśnia też, że wprawdzie głównym targetem marki Heineken wciąż pozostają mężczyźni, ale teraz marka pokazuje w reklamie kobiety, bo chce wykorzystać je w komunikacji jako influencerów. - Wierzymy, że kobiety wciąż odgrywają ważną rolę w życiu mężczyzn, ale uważamy, że mogą nam one pomóc spowodować, że mężczyźni będą coraz częściej traktować umiar jako własny wybór - powiedziała Gorecki.
Heineken na kampanię „Moderate drinkers wanted” przeznaczy 10 proc. swojego rocznego budżetu reklamowego. Kampanię zrealizowały agencja Publicis Italy i MJZ London.
Heineken rozpoczął działania reklamowe promujące odpowiedzialne spożywanie alkoholu w 2011 roku, potem kontynuował je w 2014 roku kampanię pod hasłem „Dance more, drink slow”.
Dołącz do dyskusji: Kobiety w kampanii Heinekena szukają mężczyzn pijących z umiarem (wideo)
Komentarz gorzki, ale prawdziwy - jak, nie przymierzając, Heineken ;)