Kobiety vs. mężczyźni - kawiarnie, zakupy grupowe, sport, kultura
Kobiety znacznie częściej niż mężczyźni odwiedzają kawiarnie i chodzą tam gównie w celach towarzyskich. Tymczasem dla mężczyzn to bardziej okazja do relaksu niż spotkań ze znajomymi. Kobiety są też większymi od mężczyzn fankami zakupów grupowych, wolą uprawiać sport niż kibicować i częściej interesują się kulturą - wynika z badań ARC Rynek i Opinia.
Kobiety (60%) częściej chodzą do kawiarni niż mężczyźni (47%), a ich głównym celem (42%) jest spotkanie się tam ze znajomymi.
Ponadto mają one inne preferencje smakowe co do oferowanych w kawiarniach napojów oraz oczekiwania względem samego miejsca. O ile dla pań ważniejsze w kawiarniach są kąciki dla dzieci, o tyle dla panów – możliwość oglądania telewizji. Mimo iż zarówno kobiety jak i mężczyźni najbardziej lubią kawę latte, to jednak smakoszy mocnej kawy – espresso - jest wśród mężczyzn dwukrotnie więcej.
Zarówno kobiety, jak i mężczyźni chętnie korzystają z zakupów grupowych, jednak to panie są bardziej skłonne polecać oferty swoim znajomym. Kobiety bardzo pozytywnie i z większym entuzjazmem podchodzą do tej formy zakupów i częściej deklarują, że zamierzają w przyszłości z niej korzystać.
Kobiety (16%) znacznie rzadziej niż mężczyźni interesują się sportem (60%). Najbardziej popularnymi dyscyplinami sportowymi wśród pań są lekkoatletyka (35%), siatkówka (28%) oraz skoki narciarskie (24%). Najrzadziej kobiety interesują się boksem (9%), rajdami samochodowymi, Formułą 1 oraz sztukami walki (po 12%).
Mimo mniejszego zainteresowania sportem jako kibic, 4% więcej kobiet niż mężczyzn deklaruje uprawianie sportu (kobiety: 32%, mężczyźni: 28%). Wśród kobiet uprawiających sport najbardziej popularne są aerobik (31%), bieganie (25%) oraz pływanie (25%). Mężczyźni z kolei preferują piłkę nożną (29%), jazdę na rowerze (27%), a podobnie jak panie lubią też biegać (27%).
Polacy generalnie w małym stopniu interesują się kulturą (23%), jednak znacznie częściej kobiety (30%) niż mężczyźni (22%) deklarują takie zainteresowanie. Najbardziej atrakcyjnym wydarzeniem kulturalnym zdaniem kobiet jest spektakl teatralny, zaś zdaniem mężczyzn – koncert hip-hopowy lub rockowy. Inne wydarzenia kulturalne cieszą się znacznie większym zainteresowaniem płci pięknej.
Powyższe wyniki pochodzą z badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia w 2011 i na początku 2012 roku. Badanie Cafe Monitor zrealizowano w lipcu 2011 roku metodą ilościową przy wykorzystaniu techniki wywiadów kwestionariuszowych on-line CAWI (Computer Assisted Web Interviews), na reprezentatywnej grupie N=1003 mieszkańców dużych miast w wieku 16 – 55 lat. Badanie na temat zakupów grupowych zostało zrealizowane na ogólnopolskiej próbie internautów (1000 osób) w lipcu 2011 r. wspólnie przez ARC Rynek i Opinia (ankiety internetowe) oraz firmę IRC (badanie online buzz). Badanie „Sponsoring Monitor 2011/2012” zostało przeprowadzone metodą bezpośrednich wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CAPI) na reprezentatywnej próbie N=1814 mieszkańców Polski w wieku 15–65 lat. Badanie zostało zakończone w styczniu 2012 roku.
Dołącz do dyskusji: Kobiety vs. mężczyźni - kawiarnie, zakupy grupowe, sport, kultura