„Kobieta i Życie” najchętniej kupowanym miesięcznikiem w I kwartale, „Poradnik 50+” debiutuje na drugim miejscu
W pierwszym kwartale br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród wszystkich miesięczników była „Kobieta i Życie”, a na drugim miejscu zadebiutował „Poradnik 50+” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Kobiety i Życia” (Wydawnictwo Bauer) w pierwszym kwartale 2019 roku wyniosła 262 557 egz. W porównaniu do pierwszego kwartału 2018 roku zmniejszyła się ona o 18,37 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął „Poradnik 50+” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 238 032 egz. Miesięcznik ten wydawany jest już od sierpnia 2017 roku, ale dopiero od tego roku jest kontrolowany przez ZKDP.
Podium uzupełnia „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer), który spadł z miejsca drugiego. Średni wynik tego magazynu uplasował się na poziomie 185 279 egz., po spadku o 23,41 proc.
Ogółem w pierwszej dziesiątce zestawienia aż siedem pozycji zajęły magazyny poradnikowe dla kobiet. Ponadto w top 10 znalazło po jednym miesięczniku luksusowym, yellow i ogrodniczym.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: „Kobieta i Życie” najchętniej kupowanym miesięcznikiem w I kwartale, „Poradnik 50+” debiutuje na drugim miejscu