SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Przy SAR powstał Klub Producentów Reklamowych

W ramach Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR powstał Klub Producentów Reklamowych (KPR), zrzeszający domy produkcyjne. Na jego czele stanął Julian Dworak, a członkami zostali Dynamo, Film Produkcja, Opus Film, OTO, Papaya Films, Tango Production oraz Tank Production.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Klub Producentów Reklamowych ma pełnić funkcję organizacji branżowej służącej domom produkcyjnym, ich klientom oraz rynkowi komunikacji marketingowej. Na jego czele stanął Julian Dworak, producent związany dotychczas z Opus Film.

- Będziemy promować kryteria ustalone przez klub, ponieważ realnie podnoszą bezpieczeństwo i jakość produkcji. Mamy nadzieję na poszerzenie w oparciu o nie składu klubu, aby dostęp do usługi najwyższej jakości w stosunku do ceny był jak najpełniejszy. To realna korzyść dla naszych klientów - mówi Dworak.

Firmy chcące wejść do nowo powstałej organizacji, muszą działać na rynku od co najmniej trzech lat, osiągać 5 mln złotych rocznego obrotu, posiadać specjalistyczne ubezpieczenia produkcyjne i ubezpieczenia działalności gospodarczej, mieć dostęp do instrumentu refinansowania działalności produkcyjnej na minimum milion złotych oraz zgodę na publikację danych o swoich obrotach.

„Obecnie zmieniają się sposoby zakupu usług produkcji. Model, w którym realizacja jest zlecana domom produkcyjnym przez agencję stosowany jest coraz rzadziej. Domy produkcyjne często pracują bezpośrednio dla klientów, co ułatwia transfer wiedzy między realizatorem a zamawiającym tę usługę ale stawia przed nimi nowe wyzwania” - czytamy w komunikacie na temat powstania KPR.

- Bezpośrednia współpraca na linii producent-klient oczywiście nie wyłącza odpowiedzialności agencji, a to niesie konieczność przedefiniowania sposobów współpracy między producentami a agencjami oraz agencjami i klientami. Obecność domów produkcyjnych w SAR bardzo to ułatwi. Warto wprowadzić standardy które z jednej strony zapewnią przejrzystość, a z drugiej zwiększą wagę kryteriów jakościowych w wyborze partnera do produkcji - dodaje Szymon Gutkowski, prezes SAR.

Na liście priorytetów Klubu Producentów Reklamowych jest wypracowanie i publikacja dobrych praktyk przetargowych w ramach Dialogu Branżowego - wspólnej inicjatywy SAR oraz PSML, mającej na celu ustandaryzowanie procesów zakupów usług marketingowych.

- Doświadczenia Dialogu Branżowego SAR-PSML pokazały, że jest wiele zagadnień w obszarze produkcji, których pogłębienie czy rozwinięcie jest istotne dla realizowanych produkcji i efektywności współpracy z domami produkcyjnymi na polskim rynku. Mam nadzieję, że Klub Producentów Reklamowych SAR stanie się platformą dla systemowych działań, w tym edukacji zainteresowanych stron i jeszcze większej profesjonalizacji obszaru produkcji reklamowej, zarówno dla Domów Produkcyjnych jak i Działów Marketingu i Zakupów, które wykorzystują filmy reklamowe w strategii komunikacji swoich marek w telewizji czy w internecie - komentuje Agata Królak, category manager procurement marketing w Grupie Żywiec.

Dołącz do dyskusji: Przy SAR powstał Klub Producentów Reklamowych

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ar bee
Pytanie po co taka organizacja?
odpowiedź
User
zizu
kto przy zdrowych zmysłach w dziale zakupów stwierdzi "tak. trzeba płacić 30% więcej za tę samą usługę, bo to powoduje, że branża reklamowa staje się bardziej profesjonalna". Kiedyś budżet na reklamę 800tyś, to był standard, bo było 10 domów produckyjnych, które umiały to robić. Dzisiaj ten sam spot robi się za 200 tyś, bo domów produkcyjnych jest 50. Więc nie wiem, czy Klub Drogich i Profesjonalnych szybko się nie rozwiąże.
odpowiedź