Klienci Neostrady TP ofiarami ataku phishingowe
Klienci Neostrady padli ostatnio ofiarą ataku phishingowego - w mailach ktoś podszywa się pod Telekomunikację Polską.
.W ostatnich dniach nasiliły się ataki phishingowe na użytkowników Neostrady – podała Telekomunikacja Polska. Operator radzi swoim klientom, aby dokładnie przeczytać każdy mail w którym wymaga się kliknięcia w jakiś link oraz podania jakichkolwiek danych'.
- Większość maili phishingowych, które dostają użytkownicy Neostrady można rozpoznać już na pierwszy rzut oka. Brak polskich znaków, bądź występujące zamiast nich dziwne „robaczki”, użycie w treści zwrotów takich jak „Twoje weryfikacji wymaga konta”, „jest to measure bezpieczeństwa”, „naszym głównym problemem są nasi klienci” – to wszystko dowodzi, iż autorzy maili nie znają języka polskiego, używają więc internetowych serwisów tłumaczących - informuje Rafał Jaczyński, Dyrektor Departamentu Zarządzania Bezpieczeństwem Systemów Teleinformatycznych w Grupie TP.
- Dzwonkiem alarmowym dla nas powinno być też nakazywanie odbiorcy maila podjęcie „natychmiastowych” działań, bądź grożenie wyłączeniem usług. Warto też spojrzeć na zamieszczone w korespondencji adresy e-mail i linki. Zdarzały się bowiem maile wysłane z domeny @att.net, bądź linki, kierujące na adresy w domenie .com – oba przypadki w żaden sposób nie kojarzące się z Neostradą – dodaje Jaczyński,
Telekomunikacja Polska przypomina nigdy nie prosi o przesyłanie mailem poufnych danych abonentów, a korespondencja elektroniczna od TP nie zawiera bezpośrednich linków do stron WWW. Nigdy nie należy też odpowiadać na podejrzane maile, ani klikać w zamieszczone w nich linki. A najlepiej, gdy tego typu korespondencję klient TP wyśle (używając opcji Forward/Prześlij do) pod adres cert@telekomunikacja.pl.
Dołącz do dyskusji: Klienci Neostrady TP ofiarami ataku phishingowe