„Klan” wygrywa z konkurencją, choć stracił widzów
Telenowelę „Klan” w pierwszych tygodniach jesiennej ramówki śledziło 300 tys. widzów mniej niż rok wcześniej. Pomimo tego serial cały czas daje TVP1 pozycję lidera rynku telewizyjnego.
Jak pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia widownia odcinków telenoweli pokazanych w okresie od 3 do 26 września br. wyniosła 2,03 mln osób, a udział TVP1 ukształtował się na poziomie 20,56 proc. wśród wszystkich widzów oraz 13,25 proc. w grupie komercyjnej 16-49.
W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej obyczajowa produkcja straciła 280 tys. widzów. Wówczas średnia widownia „Klanu” wyniosła 2,31 mln oglądających przy udziale na poziomie odpowiednio 24,46 proc. i 16,11 proc. Wtedy serial był emitowany o godz. 17.50.
TVP1 w czasie emisji produkcji jest liderem rynku telewizyjnego. Na drugim miejscu plasuje się Polsat, nadający w tym paśmie końcówkę „Dlaczego ja?” oraz „Pierwszą miłość”, co daje mu 17,25 proc. udziału. Trzecia jest TVP2 („Panorama”; 12,39 proc.), a czwarta - TVN (końcówka „Szpitala” i „Wawa Non Stop”; 8,44 proc.).
W grupie komercyjnej (16-49) Jedynka zajmuje drugą pozycję za Polsatem. Za nią plasują się TVN i Dwójka.
Oglądalność „Klanu” na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP1-Klan | 2 029 342 | 20,56% | 13,25% |
Polsat | 1 701 981 | 17,25% | 21,29% |
TVP2 | 1 222 888 | 12,39% | 8,95% |
TVN | 832 902 | 8,44% | 10,09% |
Najnowszy sezon „Klanu” pokazywany jest w TVP1 od poniedziałku do czwartku o godz. 17.55.
Dołącz do dyskusji: „Klan” wygrywa z konkurencją, choć stracił widzów