Wzrosły wpływy i zysk Kino Polska TV. Stopklatka na plusie, Zoom TV z większą stratą
W ub.r. Kino Polska TV osiągnęło wzrost skonsolidowanych przychodów sprzedażowych o 5,1 proc. do 211,81 mln zł oraz zysku netto z 18,56 do 27,24 mln zł. Przyczyniły się do tego głównie Filmbox i stacje tematyczne. Stopklatka osiągnęła 918 tys. zł zysku, a strata Zoom TV pogłębiła się o 6,21 mln zł.
Przychody grupy Kino Polska TV z emisji zwiększyły się ze 102,61 do 112,91 mln zł. a wpływy gotówkowe z reklam - z 66,09 do 74,39 mln zł. Natomiast przychody z licencji zmalały z 26,51 do 18,95 mln zł, a z barterów reklamowych - z 2,92 do 2,34 mln zł.
- W 2020 roku, wyjątkowym i trudnym dla gospodarki z powodu światowej pandemii COVID-19, skutecznie realizowaliśmy strategię rozwoju Grupy Kino Polska TV. Dzięki zdywersyfikowanej strukturze przychodów byliśmy odporni na zawirowania rynku reklamy i mogliśmy się intensywnie rozwijać. Rosły nasze przychody na rynkach międzynarodowych, co jest jednym z naszych celów strategicznych. Zwiększyła się oglądalność naszych kanałów, co przełożyło się na większe wpływy z reklam - podkreśla Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV.
Wpływy firmy w Polsce wzrosły o 5,5 proc., a na rynkach zagranicznych o 4,3 proc.
Mocno w górę Filmbox
Przychody z kanałów Filmbox i stacji tematycznych poszły w górę z 95,63 do 108,04 mln zł, a zysk - z 18,24 do 25,93 mln zł. Stacje Kino Polska osiągnęły wzrost wpływów z 28,84 do 31,67 mln zł i zysku z 11,71 do 13,81 mln zł.
Zwiększyły się też przychody nadawanych w naziemnej telewizji cyfrowej Stopklatki (z 30,03 do 31,78 mln zł) i Zoom TV (z 17,4 do 18,2 mln zł). Pierwszy kanał osiągnął też wzrost z 284 tys. zł straty do 918 tys. zł zysku, natomiast strata drugiego pogłębiła się z 5,32 do 6,21 mln zł.
- Stopklatka skończyła rok z zyskiem, a dzięki zbudowanej skali może osiągać pozytywne wyniki w przyszłości. Mocniej zaangażowaliśmy się w obszar digital, czego efektem jest niedawne uruchomienie usługi streamingowej Filmbox+. Jednocześnie, w roku pełnym wyzwań, mocno kontrolowaliśmy koszty, co w połączeniu z większymi przychodami przełożyło się na wyraźny wzrost zysku netto - zaznacza Bogusław Kisielewski.
Koszty operacyjne grupy Kino Polska TV zwiększyły się dużo słabiej od przychodów - ze 173,91 do 176,04 mln zł.
W efekcie zysk operacyjny firmy poszedł w górę z 26,1 do 35,11 mln zł, a zysk netto - z 18,56 do 27,24 mln zł.
Kino Polska TV jest notowana na rynku głównym warszawskiej giełdy. Przy kursie 11,50 zł z zamknięcia sesji w czwartek kapitalizacja spółki wynosi 227,9 mln zł. Jej większościowym akcjonariuszem jest SPI International, ma akcje stanowiące 65,15 kapitału.
Dołącz do dyskusji: Wzrosły wpływy i zysk Kino Polska TV. Stopklatka na plusie, Zoom TV z większą stratą
Nadawcy z MUX 8 powinni wg nowego rozdania 2022 roku przejść na nadawanie UHF, a VHF całe przeinaczyć na DAB+
Fajny kanał? Z której strony? Niedługo będą puszczać Olsena i Hiacyntę 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu. Miało wrócić Z archiwum X to lecą od nowa powtórki. Ten kanał był znośny we wrześniu jak rozbudowali ramówkę popołudniami i wieczorami, teraz to jeden wielki powtórkowy śmietnik i chyba tak pozostanie. Szkoda że wzięli się za Magię nagości, mogli stworzyć jakiś programik 12+ i tak jak Puls dawać powtórki przez pół dnia
A później zaskoczeni, że młodzi lepiej wolą Internet od powtórkowych programów.