Kino Polska Muzyka z koncesją na kolejne 10 lat
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przedłużyła kanałowi Kino Polska Muzyka koncesję na nadawanie satelitarne. Nowa koncesja będzie obowiązywała przez najbliższe 10 lat.
Założenia programowe Kino Polska Muzyka nie zmieniają się. Stacja pozostaje tematycznym kanałem muzycznym o charakterze rozrywkowym, poświęconym twórczości artystów polskiej sceny muzycznej (audycje prezentujące polską muzykę rozrywkową stanowią 65 proc. ramówki kanału).
- Kino Polska Muzyka to jeden z najstarszych kanałów w portfolio naszej Grupy, dlatego ma on dla nas ogromną wartość sentymentalną. Nowa koncesja nie zmienia założeń programowych stacji, więc wierna grupa widzów Kino Polska Muzyka wciąż będzie mogła oglądać największe przeboje polskiej sceny muzycznej - mówi Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV.
Obecna koncesja Kino Polska Muzyka wygasa 6 grudnia br. Kino Polska Muzyka nadaje od 2011 roku. W I półroczu 2021 roku udział stacji w oglądalności widowni komercyjnej 16-49 wyniósł 0,10 proc. W 2020 roku wśród wszystkich widzów Kino Polska Muzyka miał 0,060 proc. udziału w rynku - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.
Zmiany w strukturze właścicielskiej
W poniedziałek wieczorem informowaliśmy, że Canal+ przejmuje 70 proc. udziałów w SPI International, do którego należą m.in. płatne kanały Kino Polska, Kino Polska Muzyka, Dizi oraz naziemne Stopklatka czy Zoom TV. Obecny zespół zarządzający i struktura operacyjna zostaną zachowane.
Zobacz także: Stacja MTV ma 40 lat, ale przegrywa z konkurencją. „Utraciła wiele z kultowego statusu”
Zgodnie z umową, która pozwoli na połączenie know-how obu podmiotów, założyciel i prezes zarządu SPI - Loni Farhi oraz Berk Uziyel - będą nadal zarządzać SPI i rozwijać jej działalność przy wsparciu komitetu wykonawczego. Obie grupy będą mogły zaś stworzyć wzajemne synergie, pozwalające na dalsze wzmocnienie ich obecności na rynkach międzynarodowych. Canal+ liczy, że dzięki transakcji zwiększy liczbę abonentów na świecie z 22 mln do 30 mln w 2025 roku.
Dołącz do dyskusji: Kino Polska Muzyka z koncesją na kolejne 10 lat