Kina, indoor i radio z największym wzrostem wpływów z reklam, w dół dzienniki
Wpływy reklamowe mediów pozainternetowych po dwóch miesiącach br. były wyższe od tych osiągniętych w ub.r. o ponad 12 proc. Największy wzrost zanotowały indoor, kina i radio. Spadły zaś wpływy dzienników.
Z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w styczniu i lutym br. media pozainternetowe zarobiły cennikowo na reklamach ponad 4,3 mld zł, czyli 12,1 proc. więcej niż w tym samym okresie 2015 roku (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Największe wpływy miała jak zawsze telewizja - wyniosły one o 2,1 mld zł, czyli 8,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Na reklamę w stacjach radiowych marketerzy wydali w omawianym okresie 19,3 proc. więcej niż rok temu - 916,6 mln zł.
O 14,6 proc. wzrosły z kolei przychody reklamowe magazynów - do 461,4 mln zł. Kina zarobiły 21 proc. więcej - 368,5 mln zł. Wydatki na reklamę zewnętrzną wzrosły o 13 proc., do 223,2 mln zł.
Największy wzrost wpływów miała branża indoorowa - jej przychody były wyższe o 45 proc. i wyniosły prawie 9 mln zł.
Wciąż maleją przychody z reklam dzienników, które przez pierwsze dwa miesiące br. zarobiły 196,7 mln zł, czyli 5 proc. mniej w skali roku.
Z prognoz ZenithOptimedia Group wynika, że wartość rynku reklamowego w 2016 roku w Polsce wzrośnie o ok. 3,5 proc. , do blisko 7 mld zł netto. ZOG prognozuje, że wzrosną m.in. wydatki na reklamę telewizyjną, radiową i internetową, a spadną nakłady na prasę i outdoor.
Wydatki reklamowe w mediach | |||
(dane Kantar Media, cennikowe, bez rabatów) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-II 2015 | I-II 2016 | zmiana proc. |
Telewizja | 1 951 962 987 zł | 2 125 787 800 zł | 8,9 |
Radio | 768 359 884 zł | 916 598 411 zł | 19,3 |
Gazety | 207 102 644 zł | 196 727 585 zł | -5 |
Magazyny | 402 525 891 zł | 461 371 700 zł | 14,6 |
Outdoor | 197 590 349 zł | 223 238 009 zł | 13 |
Kina | 304 500 202 zł | 368 456 603 zł | 21 |
Indoor | 6 194 950 zł | 8 980 500 zł | 45 |
razem | 3 838 236 907 zł | 4 301 160 608 zł | 12,1 |
Dołącz do dyskusji: Kina, indoor i radio z największym wzrostem wpływów z reklam, w dół dzienniki