KER: Spot Huawei Y7 ze skaczącym z dachu chłopakiem promuje niebezpieczne zachowania (wideo)
Reklama telefonu Huawei Y7 z chłopakiem skaczącym z dachu jest nieetyczna, bo prezentuje treści stwarzające zagrożenie dla zdrowia lub bezpieczeństwa dzieci lub młodzieży, dlatego powinna zostać zmieniona - orzekła Komisja Etyki Reklamy.
Zaskarżony do KER spot pokazuje grupę młodych ludzi, z których każdy ma telefon Huawei Y7. Jedna ze scen pokazuje ich bawiących się na dachu wieżowca. W pewnym momencie jeden z chłopców podbiega do skraju dachu i skacze. Na ekranie pojawiają się wówczas hasła „Baw się na całego. Doświadczaj przyjemności”. Jego koledzy przerażeni pędzą ku niemu i widzą, że spada w kolorowe kulki wyglądające jak kolorowe drażetki.
Atuor skargi zwrócił uwagę, że spot emitowany był w telewizji po godz. 18 więc mogły oglądać go dzieci. „Przypomina to reklamę sprzed kilku lat kiedy dziecko z margaryną wyleciało z okna, A w realnym świecie doszło również do podobnego incydentu. Tylko czekać jak zauroczenie dziecko skoczy z dachu z telefonem” - napisano w skardze.
KER przyznała rację skarżącemu uznając, że reklama jest nieodpowiedzialna, bo pokazane są w niej zachowania niebezpieczne, które mogą stanowić zagrożenie dla zdrowia lub bezpieczeństwa dzieci lub młodzieży. Zdecydowała się zalecić marketerowi modyfikację spotu tak, by usunąć wskazane naruszenia.
Dołącz do dyskusji: KER: Spot Huawei Y7 ze skaczącym z dachu chłopakiem promuje niebezpieczne zachowania (wideo)