KER: reklama Szybkiej Gotówki dyskryminuje striptizerki
Internetowa reklamowa serwisu pożyczkowego Szybka Gotówka z hasłem "Nie musisz zostać striptizerką! Łatwiej wziąć pożyczkę!" dyskryminuje kobiety wykonujące zawód striptizerki - oceniła Komisja Etyki Reklamy.
KER zajmowała się skargą na internetową reklamę serwisu pożyczkowego Szybka Gotówka z hasłem "Nie musisz zostać striptizerką! Łatwiej nie musisz zostać striptizerką! Łatwiej wziąć pożyczkę! Łatwiej wziąć pożyczkę". Jej autor stwierdził, że reklama "jest w bardzo złym guście, ma charakter dyskryminujący kobiety, w szczególności pewne grupy i utrwala fałszywe, negatywne stereotypy".
Komisja Etyki Reklamy podkreśliła, że reklamy nie mogą zawierać treści dyskryminujących, w szczególności ze względu na rasę, przekonania religijne, płeć lub narodowość.
Reklamodawca nie wyraził zgody na uczestnictwo w postępowaniu przed Komisją Etyki Reklamy i nie udzielił odpowiedzi na zawiadomienie.
KER uznała, że reklama nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej, z należytą starannością i narusza dobre obyczaje.
Analizując zawartą w reklamie wizualizację, dopatrzono się w reklamie treści dyskryminujących kobiety wykonujące zawód striptizerki.
Dołącz do dyskusji: KER: reklama Szybkiej Gotówki dyskryminuje striptizerki