KER: reklama ciastek Oreo z tańczącym trupem nie oswaja dzieci z nekrofilią (wideo)
Internetowa reklama ciastek Oreo, produkowanych przez Mondelez Europe pokazująca wampira tańczącego z trupem na cmentarzu nie zawiera treści sprzecznych z dobrymi obyczajami i nie oswaja dzieci z nekrofilią - uznała Komisja Etyki Reklamy.
Przedmiotem skargi złożonej do KER był internetowy spot z 2015 roku, a emitowany też w 2017 roku z hasłem „Oreo pełne cudów”. Jego bohaterami są wampir i tańcząca z nim dziewczyna. Według autora skargi spot pokazuje wampira tańczącego z trupem na cmentarzu i "reklama ma negatywny wpływ na dzieci gdyż oswaja je z nekrofilią".
W złożonych wyjaśnieniach Mondelez zwrócił przede wszystkim uwagę, że nic nie wskazuje na to, by tańcząca z wampirem dziewczyna to „trup na cmentarzu”.
W reklamie to wampir wychodzi z trumny, ale zamiast pożywiać się krwią dziewczyny (jak to wampiry miały w zwyczaju), łagodnieje i zmienia się za sprawą otrzymanego ciastka Oreo («co się stanie gdy Oreo dam wampirowi...») – zaczyna romantycznie tańczyć i sięga po mleko zamiast krwi.
Firma przypomniała też, że spot był emitowany w telewizji i w internecie na przełomie 2015 i 2016 roku, a teraz jest dostępny na YouTube jedynie w wersji archiwalnej i nie będzie już szeroko upubliczniany w Polsce.
Skarga oddalona
KER stwierdziła, że reklama nie prezentuje treści które mogłyby zagrażać fizycznemu, psychicznemu lub moralnemu dalszemu rozwojowi dzieci lub młodzieży.
Uznała też, że była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej i nie zawiera treści sprzecznych z dobrymi obyczajami.
Dołącz do dyskusji: KER: reklama ciastek Oreo z tańczącym trupem nie oswaja dzieci z nekrofilią (wideo)
Po prostu kobieta z nie zwykłymi oczami