KER: Netia w reklamie internetu „za 0 zł na zawsze” składa obietnicę na wyrost
Internetowa reklama firmy Netia wykorzystująca hasło: „Tego jeszcze nie było. Internet za 0 zł na zawsze” posługuje się bardzo mocnym określeniem „na zawsze", które w odniesieniu do warunków promocji „Internet za darmo do końca roku" jest obietnicą na wyrost i może nadużywać zaufania odbiorców oraz wykorzystywać ich brak doświadczenia lub wiedzy - uznała Komisja Etyki Reklamy.
Działająca przy Radzie Reklamy Komisja Etyki Reklamy uznała za wprowadzającą w błąd internetową reklamę firmy Netia, promującą internet oferowany przez tego operatora.
W reklamie tej pojawiało się hasło „Tego jeszcze nie było internet za 0 zł na zawsze”, a po kliknięciu na reklamę otwierała się strona Netii, na której była informacja: „Internet za darmo do końca roku!”. W złożonych do KER skargach stwierdzono, że zawarty przekaz jest kłamstwem, bo może sugerować darmową usługę na całkowity czas trwania umowy, w rzeczywistości jest to oferta z ograniczeniem czasowym - do końca roku 2016. „Treść ‘na zawsze’ może wskazywać na darmowe świadczenie usług bez ograniczeń nałożonych na konsumenta” - zwrócono uwagę w skardze.
W odpowiedzi na postawione zarzuty przedstawiciele Netii zwrócili uwagę, że odbiorca reklamy zostaje przekierowany na adres strony internetowej, gdzie kolejnym etapem jest odpowiedź odbiorcy, czy jest, bądź nie klientem Netia, a na podanej w skardze stronie internetowej nie było informacji „Internet za darmo do końca roku".
„Oferta ‘internet za darmo na zawsze’ jest rzeczywistą ofertą spółki Intemetia spółka z Grupy Netia) korzystającej z marki Netia, której warunki promocji przewidują brak opłat abonamentowych przez cały okres obowiązywania umowy. Tym samym treść komunikatu jest całkowicie zgodna z odczuciem skarżącego wyrażonym w skardze „co może sugerować darmową usługę na całkowity czas trwania umowy. Istnieje oczywiście również inna oferta spółek Grupy Netia przewidująca brak opłat abonamentowych za korzystanie z usługi internetowej do końca roku, jednak nie była ona reklamowana w przedmiotowej kreacji” - napisano w odpowiedzi.
KER stwierdziła, że reklama opatrzona hasłem „Tego jeszcze było. Internet za 0 zł na zawsze” posługuje się bardzo mocnym określeniem „na zawsze", które w odniesieniu do warunków promocji „Internet za darmo do końca roku" jest obietnicą na wyrost i może nadużywać zaufania odbiorców oraz wykorzystywać ich brak doświadczenia lub wiedzy. Tym samym reklama ta wprowadza odbiorców w błąd co do właściwości reklamowanego produktu.
Dołącz do dyskusji: KER: Netia w reklamie internetu „za 0 zł na zawsze” składa obietnicę na wyrost