SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

KER: Lidl w reklamie z Dorotą Wellman zachęca dzieci do złych zachowań

Radiowa reklama sieci sklepów Lidl Polska z Dorotą Wellman, w której padają słowa „a zostanie ci na gwoździe, żeby mu opony przebić" promuje negatywne wzorce zachowań wśród dzieci - stwierdziła Komisja Etyki Reklamy.

Dorota Wellman w reklamie LidlaDorota Wellman w reklamie Lidla

Komisja Etyki Reklamy rozpatrywała skargę na radiowy spot Lidl Polska promujący dostępne w tej sieci handlowej czekolady. Pojawiły się w nim słowa: „(...) a zostanie ci na gwoździe, żeby mu opony przebić" (emitowany był m.in. w Programie III Polskiego Radia przez trzy dni, od 5 do 8 października 2016 r.).

Zdaniem autora skargi, Dorota Wellman sugeruje dziecku, że dzięki temu, że kupi w Lidlu taniej czekoladę może zaoszczędzić pieniądze i dzięki nim kupić gwoździe, którymi może przebić oponę.

Przedstawiciele Lidl nie zgodzili się z postawionymi zarzutami. Ich zdaniem opis zawarty w przedmiotowej skardze został zniekształcony poprzez subiektywną percepcję skarżącego, który słyszy to czego w spocie nie ma i ograniczył się de facto do zacytowania wyciętych z kontekstu poszczególnych słów reklamy. W ich ocenie skarga w dużej mierze opiera się na niezrozumieniu gry słów i domysłach autora, którą posłużył się w tym przypadku autor reklamy.

„Reklama utrzymana jest w pewnej konwencji humorystycznej, podobnie jak cały cykl reklam związanych z promocją marki, a określanych jako „Sprytnie i tanio kupować marki Lidla". W tym humorystycznym podejściu bohaterka przedstawia reklamowany produkt, przy czym swoją wypowiedź kieruje do osoby dorosłej, która w wyniku rozterek miłosnych zajada smutki. Jak wiemy czekolada, jako słodycz potrafi umilać ciężkie chwile nawet dorosłym. Celem reklamy, co winno być oczywiste nie było zachęcanie do jakichkolwiek aktów przemocy. (...) Nadto, reklama nie była adresowana do dzieci (osób niepełnoletnich). Nie była również emitowana w pobliżu jakichkolwiek audycji/programów skierowanych do dzieci lub młodzieży” - napisano w odpowiedzi na skargę.

KER nie podzieliła jednak argumentacji Lidla. Uznała, że spot posługując się hasłem „(...) a zostanie ci na gwoździe, żeby mu opony przebić" promuje negatywne wzorce zachowań. Zwróciła też uwagę na wczesną porę emisji reklamy radiowej i uznała, że chcąc nie chcąc dzieci również mogły być jej odbiorcami.

Dołącz do dyskusji: KER: Lidl w reklamie z Dorotą Wellman zachęca dzieci do złych zachowań

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Polak
Zabawne, że ma to szkodzić dzieciom, a nikt nie zauważył (nie chciał?), jakie są to treści rasistowskie i seksistowskie, dyskryminacyjne. "Zostanie ci na gwoździe, by MU opony przebić". A więc przemoc wobec jednej płci, mężczyzn. Napawa mnie to obrzydzeniem. Szowinistyczna reklama. Wyobrażacie sobie oburzenie i skandal, gdyby była sugestia jak najmniejszej choćby przemocy wobec kobiet. Ale co tam, faceta można atakować, jedyna grupa społeczna którą w przy akompaniamencie oklasków mainstreamu sponiewierać, ba, to jest nawet w dobrym tonie teraz.
odpowiedź
User
DW
Hmm... czy to szkodzi dzieciom czy nie - kwestia dyskusyjna. Ale w ogóle co za debil wymyślił taki tekst? Jak by nie było, jest to propagowanie niszczenia czyjegoś mienia. To tak jakby w reklamie Biedronki użyć sformułowania "napij się napoju, będziesz miał czym obsikać ścianę Lidla".
odpowiedź
User
Ja
A kto ta śmierdząca obleśna świnie ogląda i słucha natychmiastowe wymioty widocznie nie ma lustra wszędzie roznosi sie smród do chlewa, tylko do chlewa
odpowiedź