KER: Leki na potencję nie powinny być reklamowane w gazetach
Komisja Etyki Reklamy uznała, że zamieszczona w tvguidzie reklamatabletek i kremów na potencję oraz afrodyzjaków narusza dobreobyczaje i poczucie odpowiedzialności społecznej. Instytucjazaapelowała też do wszystkich wydawców gazet codziennych oniepublikowanie tego typu reklam.
Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęła skarga na reklamę tabletek ikremów na potencję oraz afrodyzjaków, która ukazała się w dodatkutelewizyjnym do toruńskiego czasopisma "Nowości Magazyn". Autorprotestu ocenił, że taka reklama "nie powinna ukazać się w gazecie,do której dostęp mają dzieci".
Na podstawie skargi reklamę oskarżono o naruszanie dobrychobyczajów i poczucia odpowiedzialności społecznej orazwykorzystywanie naturalnej ufności i braku doświadczenia dzieci imłodzieży. Odpowiedzialna za tą kampanię firma Xsara nieustosunkowała się do tych zarzutów. Natomiast Komisja Etyki Reklamypo rozpatrzeniu sprawy uznała, że reklama naruszała dobre obyczajei nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej,ponieważ mogły się z nią zapoznać również dzieci, które szukały wtelemagazynie programów dla siebie. W związku z tym instytucjauznała, że reklama łamie kodeks branżowy i przepisy prawa. KomisjaEtyki Reklamy zaapelowała też do wszystkich wydawców gazetcodziennych o niepublikowanie tego typu przekazów reklamowych.
Dołącz do dyskusji: KER: Leki na potencję nie powinny być reklamowane w gazetach