SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kantar Millward Brown i Urban Communications będą razem badać branżę e-sportową

Firma badawcza Kantar Millward Brown i agencja marketingu sportowego Urban Communications powołały wspólny zespół badawczo-strategiczny, który będzie oferował reklamodawcom wiedzę na temat aspektów marketingowych sektora e-sportowego. Zespołem kierują dr Michał Lutostański i Michał Mango.

dr Michał Lutostańskidr Michał Lutostański

Rynek esportu rozwija się zarówno na świecie, jak i w Polsce bardzo dynamicznie. Tylko w ciągu ostatnich 4 lat liczba egraczy w Polsce wzrosła z 7,5 do 16 mln. - Tempo wzrostu tego rynku i jego atrakcyjność kreują duże oczekiwania ze strony biznesu zainteresowanego esportem - informują obie firmy w komunikacie.

Zespołem kierują dr Michał Lutostański (Kantar Millward Brown) i Michał Mango (Urban Communications). W jego skład wchodzi trzech strategów mających doświadczenie na rynku sportowym i e-sportowym oraz 10-osobowy zespół badaczy ilościowych i jakościowych.

- Podobnie jak w początkach big data nie wszyscy wiedzą o co chodzi, ale każdy chciałby zająć się esportem. Dzisiaj widzów Twitcha jest więcej niż CNN czy Fox News. Chcemy pomagać biznesowi w Polsce zrozumieć ten rynek, poznać jego potrzeby oraz dobrze je zaadresować. Łączymy ogromne doświadczenie badawcze Kantara w badaniach komunikacji, sponsoringu czy ewaluacji eventów z wiedzą o rynku e-sportowym i strategiach sponsoringowych Urban Communications. My nie szukamy odpowiedzi na pytanie, czy warto inwestować w e-sport, ale jak - opisuje dr Michał Lutostański, client director w Kantar Millward Brown

Utworzony właśnie zespół będzie m.in. analizował dopasowanie różnych firm i marek do sponsorowania poszczególnych lig i drużyn e-sportowych oraz promowania się przy nich w innej formie. Będzie też radził marketerom, jak pozyskać uwagę, zaangażowanie i przywiązanie kibiców e-sportu.

- Wszyscy widzimy jak mocno rozwija się e-sport, widzą to także marki szukające dotarcia do młodej grupy odbiorców, ale nie wszyscy wiedzą jak do tego tematu podejść. Czy lepiej zainwestować w organizację, ligę, pozyskać ambasadora, pojawiać się na eventach lub może stworzyć własną inicjatywę e-sportową? Chcemy pomóc markom odpowiedzieć na te pytania. Stąd właśnie nasza inicjatywa. Wykorzystując doświadczenie w sporcie tradycyjnym, chcielibyśmy porównać te dwie dziedziny, czyli sport i e-sport - zapowiada Michał Mango, CEO i dyrektor strategiczny Urban Communications.

Dołącz do dyskusji: Kantar Millward Brown i Urban Communications będą razem badać branżę e-sportową

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kom
A jakie doswiadczenie w esporcie ma Urban Communications? Z ich strony wynika ze pracuja z druzyna Seal Esports, ktora powstala kilka miesiecy temu. Poza tym jak ktos zaczyna notke od „egracze”, to nie moze sie to udac.
odpowiedź
User
Zaczęli słabo
Tak szybko pisali pressa ze narobili literówek. To juz trochę pokazuje jaka wagę przykładają do jakości. Zeby sie chwalić trzeba umieć i mieć czym. Oby z większa uwaga pisali raporty dla klientów.
odpowiedź
User
co
Polaków w wieku 5-55 lat (bo raczej gracze poniżej i powyżej tego wieku to promil) jest ok. 25 milionów. Z tych 25 mln 16 mln to gracze? Ciekawe skąd to wyliczyli? Pewnie dane deklaratywne...
odpowiedź