Kampania społeczna przeciw łapówkarstwu
Ruch Normalne Państwo we współpracy ze Stowarzyszeniem Agencji Reklamowych rozpoczyna ogólnopolską kampanię "Nie daję / nie biorę łapówek".
Kampania ma na celu zwrócenie uwagi na korupcję jako problem społeczny dotyczący wszystkich.
Ideą przewodnią kampanii jest uświadomienie obywatelom, że walkę z korupcją warto zacząć na najniższym szczeblu, a więc od swojego podwórka. Organizatorzy akcji uważają, że korupcja jest jednym z najpoważniejszych czynników stojących na przeszkodzie budowania lepszego państwa. Hasło przewodnie kampanii będzie brzmiało "Daj przykład - nie bierz. Bierz przykład - nie dawaj". Kampania potrwa od 12 stycznia i zakończy się "Dniem bez łapówki" (23 lutego), w którym odbędą się happeningi. To już druga tego typu kampania Ruchu. Pierwsza akcja walki z korupcją została przeprowadzona pod hasłem "Choroba brudnych rąk" na początku 2004 roku w Warszawie.
Kreacja graficzna opiera się na motywie pięści zaciśniętej w geście "figa z makiem" - umieszczonej na tle koperty. Rysunkowi towarzyszy hasło kampanii oraz apel: Wystarczy, że nie dasz. Wystarczy, że nie weźmiesz. Na potrzeby kampanii stworzono spot telewizyjny oraz radiowy, a także dwa projekty plakatów i ogłoszenie prasowe. Akcja ma być przeprowadzona przy wykorzystaniu tytułów prasowych: Dzień Dobry, , Gazeta Wyborcza, Nowy Dzień, Metro, Rzeczpospolita, Super Express, Życie Warszawy, Puls Biznesu, Gazeta Prawna, Wprost, Newsweek, Ozon, Gala, Parkiet i Fakt; stacji telewizyjnych i radiowych: TVN, Polsat, RMF FM, radio TOK FM oraz reklamy zewnętrznej - AMS (billboardy i citylighty) w Bydgoszczy, Częstochowie, Krakowie, Lublinie, Łodzi, Opolu, Poznaniu, Radomiu, Szczecinie, Toruniu, Warszawie, Wrocławiu, Zielonej Górze oraz w Górnośląskim Okręgu Przemysłowym. W części gazet mają być umieszczane specjalnie przygotowane naklejki prezentujące logo akcji oraz hasło "nie daję, nie biorę łapówek". Naklejki mają być również przyklejane m. in. na samochodach, w celu uświadomienia obywatelom, że akcja cieszy się poparciem społecznym. Będą one także dystrybuowane na stacjach benzynowych PKN ORLEN, który objął akcję patronatem.
Partnerem akcji jest także Wirtualna Polska. Stronę wizualną kampanii stworzyła Agencja Reklamowa PZL. Doborem mediów zajął się dom mediowy Zenithmedia. Za działania z zakresu PR odpowiadają Feedback Hill & Knowlton oraz Rowland Communications. Spot telewizyjny został wyprodukowany przez Easy Hell, Post Meridian oraz Platige Image. Rynkowa wartość akcji wynosi ok. 1,5 mln zł. Współorganizatorem akcji jest Stowarzyszenie Agencji Reklamowych w Polsce. Projekt badawczy na temat zjawiska korupcji w Polsce wykonał TNS OBOP. Akcję wspierają także Związek Firm Public Relations oraz Instytut Monitorowania Mediów.
Dołącz do dyskusji: Kampania społeczna przeciw łapówkarstwu