Tych kilka plakatów rozprawia się ze stereotypami na temat kobiet
W Republice Południowej Afryki powstała kampania, której celem jest walka ze stereotypami, z jakimi na swój temat spotykają się kobiety w miejscach pracy. Twórcy postawili na serię dających do myślenia plakatów.
Akcję "Women acknowledged" przygotowała PPS, firma zajmująca się dostarczaniem usług finansowych. Za cel postawiono sobie rozpoczęcie dialogu społecznego w RPA na temat stereotypów dotykających kobiet w środowisku zawodowym. Firma chce też zwracać uwagę, jak ten punkt widzenia może potencjalnie ulec zmianie, kiedy kobieta jest wykwalifikowaną specjalistką.
Plakaty w intrygujący sposób zestawiają stereotypowe schematy myślenia o roli społecznej kobiet z ich profesjami. I tak, dietetyczkę pokazano w kuchni, lekarkę-pediatrę w pokoju dziecięcym.
Nowy wydźwięk zyskują też opinie na temat cech często przypisywanym kobiet, zestawione z tym, czym zajmują się zawodowo. "Ona zawsze o wszystkim myśli... bo jest inżynierem", "Dużo gada... bo jest profesorką", "Lubi się kłócić... bo jest prawniczką", "Ona dba o twoje pieniądze... bo jest księgową".
- Dzięki tej kampanii, mamy nadzieję, przekonamy kobiety do przełamywania szklanego sufitu i odnoszenia sukcesów bez względu na swoją płeć - komentuje Ayanda Seboni, group executive brand, marketing & communications w PPS.
Według statystyk, w RPA kobiety zajmują tylko 44 proc. stanowisk kierowniczych w firmach, mimo że stanowią ponad 51 proc. populacji tego kraju.
Kampania obejmuje swoim zasięgiem media drukowane, social media (Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, WhatsApp, YouTube) i portale internetowe. Całość przygotował dział marketingu PPS.
Dołącz do dyskusji: Tych kilka plakatów rozprawia się ze stereotypami na temat kobiet