Kafeteria, Ek i Wizaz na czele serwisów kobiecych. VUMag z 1,5 mln użytkowników, Kafeteria.tv z 365 tys.
Wśród serwisów lifestyle’owych dla kobiet zdecydowanie najpopularniejsze są Kafeteria.pl, Ek.pl, Wizaz.pl i Polki.pl. Rok po starcie VUMag.pl ma prawie 1,5 mln użytkowników, a Kafeteria.tv w pierwszych miesiącach działania notowała od 250 do 365 tys.
W styczniu br. Kafeterię.pl (należącą do Grupy O2) odwiedziło 2,87 mln użytkowników, którzy wykonali na stronie 23,93 mln odsłon - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Tylko o 49 tys. real users mniej miał Ek.pl, który jako jedyny w zestawieniu nie jest objęty audytem site-centric, dlatego nie wiadomo, ile odsłon wykonują ani jak dużo czasu spędzają w nim internauci.
We wrześniu ub.r. Grupa O2 (obecnie, po połączeniu z Wirtualną Polską, działająca jako Grupa WP) uruchomiła wersję wideo Kafeterii - Kafeteria.tv (przeczytaj o tym więcej). W październiku nowy serwis zanotował 247,5 tys. użytkowników, 720,8 tys. odsłon i 2:04 minuty na użytkownika, w listopadzie - 363,3 tys. użytkowników, 1,16 mln odsłon i 1:59 minuty na użytkownika, w grudniu - 270,4 tys. użytkowników, 800 tys. odsłon i 2 minuty na użytkownika. Rekordowe jak dotąd wyniki witryna osiągnęła w styczniu - 364 tys. użytkowników, 1,37 mln odsłon i 2:17 minuty na użytkownika.
Michał Brański, wiceprezes Grupy WP ds. strategii, w rozmowie z Wirtualnemedia.pl zwraca uwagę, że redakcja Kafetrii.tv przygotowuje też treści publikowane na innych stronach firmy, takich jak Snobka.pl, Kimono.pl i Pudelek.tv. Natomiast w najbliższym czasie rozwijana będzie podobna współpraca z dotychczasowymi serwisami Wirtualnej Polski.
- Treści Kafeteria.tv z jednej strony będą formatowane pod kątem odbiorcy portalu WP, z drugiej strony widzimy już naturalne miejsca ekspozycji produkcji Kafeteria.tv w serwisach Grupy WP - deklaruje Brański. - Zakładamy, że na koniec tego roku Kafeteria.tv będzie smieć około miliona realnych użytkowników miesięcznie - dodaje.
Oprócz Kafeterii.pl i Ek.pl po ponad 2 mln internautów odwiedziło jeszcze w styczniu dwie witryny należące do Edipresse Polska: Wizaz.pl i Polki.pl. Ta pierwsza zanotowała 36,6 mln odsłon i 17:04 minuty na użytkownika, najwięcej spośród wszystkich czołowych serwisów kobiecych.
Styl.pl (należący do Interii) miał 1,61 mln użytkowników, natomiast uruchomiony przez Onet w styczniu ub.r. VUMag.pl - 1,48 mln.
>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w styczniu 2014 roku
W poniższym zestawieniu uwzględniliśmy tylko strony działające w osobnych domenach, pomijając kobiece działy portali horyzontalnych.
TOP15 serwisów lifestyle'owych dla kobiet w styczniu 2014 roku | |||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
serwis | real users | odsłony ogółem | krajowe odsłony mobilne | czas na RU [godz:min:s] | zasięg |
kafeteria.pl | 2 874 526 | 23 931 859 | 4 811 638 | 00:09:33 | 13,61% |
ek.pl | 2 815 628 | - | - | - | 13,33% |
wizaz.pl | 2 640 559 | 36 607 032 | 4 925 253 | 00:17:04 | 12,50% |
polki.pl | 2 400 406 | 17 921 678 | 2 717 984 | 00:04:39 | 11,36% |
styl.pl | 1 611 034 | 14 322 719 | 1 451 740 | 00:09:18 | 7,63% |
vumag.pl | 1 485 089 | 7 267 950 | 948 846 | 00:04:56 | 7,03% |
ofeminin.pl | 856 283 | 8 721 616 | 1 195 794 | 00:05:28 | 4,05% |
papilot.pl | 792 102 | 21 510 423 | 2 413 853 | 00:11:57 | 3,75% |
lula.pl | 471 429 | 5 847 281 | 771 639 | 00:07:30 | 2,23% |
wysokieobcasy.pl | 465 925 | 3 108 902 | 343 639 | 00:07:49 | 2,21% |
snobka.pl | 394 371 | 5 494 995 | 633 005 | 00:07:52 | 1,87% |
kafeteria.tv | 364 065 | 1 367 819 | 66 620 | 00:02:17 | 1,72% |
iwoman.pl | 361 118 | 1 975 333 | 198 035 | 00:03:34 | 1,71% |
styl.fm | 314 988 | 12 319 588 | 1 454 659 | 00:11:29 | 1,49% |
glamki.pl | 238 822 | 1 066 066 | 175 422 | 00:02:24 | 1,13% |
W skali roku Kafeteria.pl zanotowała spadek o 111 tys. użytkowników, 5,9 mln odsłon i 4:18 minuty na użytkownika (to, odpowiednio, 4, 20 i 28 proc. w dół). Jeszcze więcej stracił Ofeminin.pl (Grupa Onet -RASP): 331 tys. użytkowników i 3,1 mln odsłon (28 i 26 proc. w dół), przy czym czas przypadający na jednego internautę wydłużył się ponad dwukrotnie.
Z kolei liczba użytkowników Ek.pl i Polki.pl z roku na rok podwoiła się. Drugi serwis zyskał też 6 mln odsłon (wzrost o 51 proc.) i 4:27 minuty na użytkownika (67 proc. w górę). Spore wzrosty zanotowały też Styl.pl (z wyjątkiem liczby odsłon), Papilot.pl, Snobka.pl (Grupa O2) i Glamki.pl (Grupa Murator - Time).
Serwisy lifestyle'owe dla kobiet rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||||
serwis | styczeń 2014 | styczeń 2013 | ||||
real users | odsłony | czas na RU [godz:min:s] | real users | odsłony | czas na RU [godz:min:s] | |
kafeteria.pl | 2 874 526 | 23 931 859 | 00:11:07 | 2 985 574 | 29 858 800 | 00:15:25 |
ek.pl | 2 815 628 | - | 00:21:20 | 1 398 797 | - | - |
wizaz.pl | 2 640 559 | 36 607 032 | 00:03:52 | 2 430 080 | 43 583 515 | 00:24:47 |
polki.pl | 2 400 406 | 17 921 678 | 00:11:07 | 1 163 367 | 11 891 565 | 00:06:40 |
styl.pl | 1 611 034 | 14 322 719 | 00:21:20 | 1 135 187 | 17 952 667 | 00:15:39 |
vumag.pl | 1 485 089 | 7 267 950 | 00:03:52 | 494 898 | 2 499 235 | 00:07:17 |
ofeminin.pl | 856 283 | 8 721 616 | 00:11:07 | 1 194 177 | 11 821 140 | 00:04:56 |
papilot.pl | 792 102 | 21 510 423 | 00:21:20 | 713 213 | 17 722 794 | 00:16:04 |
lula.pl | 471 429 | 5 847 281 | 00:03:52 | 456 295 | 7 376 195 | 00:12:45 |
wysokieobcasy.pl | 465 925 | 3 108 902 | 00:11:07 | 374 026 | 3 583 049 | 00:13:35 |
snobka.pl | 394 371 | 5 494 995 | 00:21:20 | 259 013 | 5 974 553 | 00:17:04 |
kafeteria.tv | 364 065 | 1 367 819 | 00:02:17 | - | - | - |
iwoman.pl | 361 118 | 1 975 333 | 00:03:34 | 368 602 | 3 000 482 | 00:04:52 |
styl.fm | 314 988 | 12 319 588 | 00:11:29 | 625 576 | 13 157 937 | 00:08:27 |
glamki.pl | 238 822 | 1 066 066 | 00:02:24 | 94 111 | 540 133 | 00:03:48 |
Dołącz do dyskusji: Kafeteria, Ek i Wizaz na czele serwisów kobiecych. VUMag z 1,5 mln użytkowników, Kafeteria.tv z 365 tys.
Ciekaw jestem jak to jest możliwe, że te same dane dają inne czasy.