Jesienna ofensywa platformy n (wywiad wideo - Maciej Sojka)
Platforma n liczy, że do końca roku będzie mieć ponad pół milionaabonentów. Wśród nowości, które wprowadza do swojej oferty sąkanały dziecięce, filmowe oraz możliwość nagrywania programów nadekoder przez internet.
Platforma n ten rok zamierza zamknąć przychodami w granicach 270mln zł. Maciej Sojka, prezes ITI Neovision powiedział, że na koniectego roku n chce mieć 520 tys. abonentów. W chwili obecnej jest ich335 tys. - Przekroczenie poziomu 500 tys. klientów pozwoli nam naosiągnięcie rentowności na poziomie EBITDA - powiedział wczorajSojka.
Sojka na wczorajszej konferencji zaprezentował nowefunkcjonalności platformy. - Za pośrednictwem portalu n.plużytkownik otrzyma możliwość nagrywania programów na dekoder -mówił. W tym celu na portalu zostanie przygotowana specjalnainteraktywna ramówka. Skorzystanie z tej opcji możliwe będzierównież za pomocą telefonu komórkowego z dostępem do internetu.Dodatkowo pełna ramówka kanałów oprócz opisu programu wzbogaci sięo liczne pliki multimedialne na temat konkretnych audycji ifilmów.
Drugą funkcjonalnością jest Internetowe Biuro Obsługi Klienta(nBOK) dostępne z pozycji podłączonego dekodera HD do sieci.
Na prezentacji szef n ujawnił zmiany w pakietach kanałów i nowepozycje programowe, głównie filmowe, dziecięce i w jakości HighDefinition.
Kanał Filmbox, będący do tej pory kanałem premium, zostajeprzesunięty do pakietu "Hity filmowe". Na jego miejsce 6 wrześniapojawi się nowy kanał z grupy SPI Filmbox Family.
W ofercie platformy dostępne są już trzy nowe kanały dlanajmłodszych: adresowany dla przedszkolaków JimJam, kierownay donieco starszych dzieci Nickelodeon oraz Disney Channel. W sumiepakiet dziecięcy liczy zatem 10 stacji. - Zamierzamy stworzyćnajlepszą ofertę skierowaną do dzieci na naszym rynku - powiedziałMaciej Sojka.
15 września europejską premierę i premierę na n będzie miałkanał w wysokiej rozdzielczości MTVNHD, w którego ramówce są m.in.koncerty i widowiska muzyczne znane z MTV. W ofercie kanałówwysokiej rozdzielczości jest też zainaugurowany na Igrzyska wPekinie TVP HD. Tym samym w jakości HD na platformie n nadaje już 9stacji.
Na konferencji poinformowano również o zwarciu pięcioletnichumów z amerykańskimi wytwórniami filmowymi Dreamworks i Paraomunt.Dzięki tym kontraktom platforma będzie mogła emitować ich produkcjew kanałach filmowych, które zamierza uruchomić wiosną przyszłegoroku (będą one nadawać w HD). Umowa z Paramount obowiązywać ma od 1stycznia 2009 roku, a kontrakt z Dreamworks obejmie wszystkiefilmy, które będą miały swoją premierę w USA od stycznia 2009roku.
Prezes Platformy "n", Maciej Sojka, przedstawiapowiększoną ofertę programową, nowe funkcjonalności nBoxa orazprognozuje moment, w którym nastąpi zwrot nakładów zainwestowanychw uruchomienie i rozwój platformy.
Dołącz do dyskusji: Jesienna ofensywa platformy n (wywiad wideo - Maciej Sojka)