Jesienią na rynku pojawi się tablet Amazona
Do tej pory kojarzyliśmy firmę Amazon jedynie ze sklepem internetowym i czytnikami e-booków Kindle. Na przełomie września i października bieżącego roku do tego grona mają dołączyć też tablety.
Urządzenie ma się przede wszystkim cechować niską ceną - 99 dolarów. To kilka razy mniej niż konkurencyjny iPad firmy Apple, z którym będzie rywalizował tablet Amazona. Decyzja ta jest podyktowana ostatnimi sondażami, które wskazują, że w większości przypadków o zakupie tego typu gadżetów decyduje cena. Pojawiły się wręcz podejrzenia, że producent zamierza dystrybuować swoje tablety poniżej kosztów produkcji, co zwróciłoby się w postaci zwiększonego popytu na e-książki ze sklepu internetowego, z którym będą zintegrowane.
Niewiele wiemy natomiast o specyfikacji technicznej tabletów. Niepotwierdzone informacje wskazują na Androida 3.2 Honeycomb, jako system, pod którego kontrolą będą pracować. Urządzenia mają być również dostępne w dwóch wersjach - mniejszej i większej, z czego ta ostatnia ma mieć rozmiar zbliżony do iPada 2. Plotki mówią także o kamerze do wideorozmów. Najprawdopodobniej jednak parametry urządzenia będą podyktowane w znacznej mierze jego ceną, zatem niewykluczone, że będą to podzespoły ze średniej lub niższej półki cenowej.
Amazon ma zaprezentować i wprowadzić swój tablet do sprzedaży jesienią tego roku. Najprawdopodobniej będzie to wspomniany już wcześniej przełom września i października.
Dołącz do dyskusji: Jesienią na rynku pojawi się tablet Amazona