SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Jeden z dziesięciu” w TVP1 ma o 490 tys. widzów więcej niż w TVP2

Pokazywany w TVP1 teleturniej „Jeden z dziesięciu” śledzi średnio 2,32 mln widzów. W porównaniu do odcinków pokazywanych w TVP2 program zyskał 490 tys., ale z drugiej strony aż o 1,87 mln osób obniżył widownię swojego byłego pasma - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Telewizja Polska w trybie natychmiastowym zdecydowała o przeniesieniu kultowego teleturnieju „Jeden z dziesięciu” z TVP2 do TVP1. O tej zmianie poinformowano w niedzielnym wydaniu „Wiadomości” z 14 stycznia br., a emisja programu w Jedynce rozpoczęła się dzień później (audycja tak jak dotychczas jest pokazywana od poniedziałku do piątku o godz. 18.55).

Nadawca zdecydował się na taki zabieg po licznych prośbach widzów „Korony królów”, którzy chcieliby „Jednego z dziesięciu” oglądać w Jedynce tuż po emisji historycznej telenoweli. - Jest to zbieżne z naszą ogólną strategią profilowania kanałów oraz z naszą intuicją, że teleturniej jest klasycznym programem jedynkowym: misyjnym, wiedzowym, skierowanym do szerokiej publiczności. Dzięki temu mamy w TVP1 spójną i pełną ofertę od „Teleexpresu” do „Wiadomości”, a publiczność nie musi szukać swoich ukochanych pozycji w innych kanałach - uzasadniał Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej.

Średnia widownia pierwszych 69 odcinków „Jednego z dziesięciu” pokazanych na antenie Jedynki w okresie od 15 stycznia do 25 kwietnia br. wyniosła 2,32 mln osób, co przełożyło się na 16,81 proc. udziału w rynku telewizyjnym w grupie 4+, 8,48 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 11,29 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Najwięcej widzów w analizowanym okresie zgromadził odcinek nadany 15 stycznia br. Przyciągnął on przed ekrany 2,89 mln osób.

Dla porównania, w okresie od 4 września ub.r. do 11 stycznia br. audycję Tadeusza Sznuka w Dwójce oglądało średnio 1,83 mln widzów. Oznacza to, że teleturniej pokazywany w Jedynce gromadzi o 490 tys. osób więcej.

Przeniesienie „Jednego z dziesięciu” spowodowało gwałtowny spadek oglądalności TVP2 w byłym paśmie emisji teleturnieju - wyniósł on 1,87 mln osób (powtórkowe odcinki „Rodzinki.pl” i „Na sygnale” pokazywane w dni powszednie koło godz. 19.00 od 15 stycznia do 25 kwietnia br. śledziło 452 tys. widzów).

Z drugiej strony program Sznuka wyraźnie podniósł widownię Jedynki w swoim paśmie - było to 1,80 mln względem 517 tys. oglądających „Komisariat” i „Mam Prawo” w tym paśmie między 4 września ub.r. a 11 stycznia br.

Teleturniej „Jeden z dziesięciu” jest emitowany od 1994 roku. Od początku jego istnienia gospodarzem jest dziennikarz radiowy Tadeusz Sznuk. Program jest emitowany w edycjach, z których każda obejmuje 21 odcinków: 20 eliminacyjnych oraz jeden finałowy.

Udział Jedynki w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 9,59 proc., a Dwójki - 7,87 proc.

Dołącz do dyskusji: „Jeden z dziesięciu” w TVP1 ma o 490 tys. widzów więcej niż w TVP2

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Zdzichu
Lepiej żeby ludzie oglądali ten ostatni dobry teleturniej wymagający wiedzy niż to durne show ze Sławomirem czy paradokumenty
0 0
odpowiedź
User
Romek
Brawo
0 0
odpowiedź
User
maxxx golonko
najwyższy czas zaorać TVP, TVN, POLSAT, WP, GW, ONET, INTERIE, TRWAM, TV REPUBLIKE, SE i FAKT !!! !!!
0 0
odpowiedź