SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Jan M. Kujawski konsultantem merytorycznym Komitetu Badań Radiowych

Jan M. Kujawski rozpoczął współpracę z Komitetem Badań Radiowych jako konsultant merytoryczny. Będzie odpowiedzialny m.in. za analizę metodologii badań radia na świecie oraz przegląd możliwości i rozwiązań dostępnych w firmach badawczych, działających na polskim rynku.

Współpraca Jana M. Kujawskiego z KBR ma charakter projektowy, w przyszłości ma zostać rozszerzona na inne obszary. KBR od ponad pięciu lat współpracuje także z Tomaszem Dziedzicem, socjologiem, konsultantem metodologicznym badania Radio Track. Współpraca będzie kontynuowana bez zmian, w dotychczasowym zakresie.

Jan M. Kujawski to socjolog, który w latach 1991-2016 związany był z Instytutem SMG/KRC (obecnie Kantar Polska), gdzie pełnił funkcję dyrektora ds. badań i rozwoju. Odpowiadał za uruchomienie badania słuchalności radia w Polsce Radio Track, badania czytelnictwa prasy PressTrack (później PBC), badania użytkowników internetu NetTrack oraz jednoźródłowych badań konsumenckich Target Group Index. Wdrożył nowe na polskim rynku techniki gromadzenia danych - CATI i CAPI. Przez wiele kadencji członek Zarządu OFBOR.

Komitet Badań Radiowych (KBR) tworzą nadawcy radiowi: Grupa Eurozet, Grupa Radiowa Agory, Grupa RMF oraz Grupa ZPR Media.

Liderem RMF FM

W 2018 roku średni dzienny zasięg radia wyniósł 72,4 proc., a tygodniowy - 91,9 proc. Z kolei średni dobowy czas słuchania wyniósł 272 minuty. Najchętniej słuchaną stacją niezmiennie było RMF FM, a sieć Eska wyprzedziła Jedynkę.

W 2018 r. Polskie Radio osiągnęło wzrost wpływów sprzedażowych o 12,96 proc. do 336,53 mln zł oraz 15,3 mln zł zysku netto (wobec 2,79 mln zł rok wcześniej). 69 proc. przychodów spółki pochodziło z abonamentu i związanej z nim rekompensaty, na koniec ub.r. nadawca zatrudniał 1 285 pracowników etatowych, o 30 więcej niż przed rokiem. W br. planuje 62,05 mln zł straty.

W ub.r. Grupa RMF zanotowała wzrost skonsolidowanych przychodów sprzedażowych o 7,8 proc. do 288,22 mln zł oraz 147,16 mln zł zysku netto (wobec 133,29 mln zł rok wcześniej). Firma zatrudniała 292 pracowników.

W ub.r. grupa kapitałowa Eurozet (należą do niej m.in. rozgłośnie Radio ZET, Radio ZET Chilli, Meloradio, Radio Plus i Antyradio) zanotowała wzrost wpływów sprzedażowych o 3,5 proc. do 197,47 mln zł oraz 26,8 mln zł zysku netto. W przypadku samej spółki Eurozet wpływy i zysk nieco zmalały.

Spółka Radio Eska, która jest nadawcą 42 rozgłośni radiowych pod tą nazwą zamknęła 2018 rok przychodami netto w kwocie 32,33 mln zł i zyskiem netto w wysokości 8,51 mln zł. Spadły wpływy ze sprzedaży reklam, ale udało się to zrekompensować wpływami ze sprzedaży praw autorskich.

Dołącz do dyskusji: Jan M. Kujawski konsultantem merytorycznym Komitetu Badań Radiowych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl