Jak prezes z prezesem
Prezes Zarządu Gruner + Jahr Polska wystosował list otwarty do prezesa Bauera
Spore zamieszanie w wydawnictwie G+j Polska wywołała środowa informacja prasowa wydawnictwa Bauer na temat sprzedaż miesięcznika "Glamour".
W komunikacie rozesłanym do mediów można było m.in. przeczytać:
"TWÓJ STYL : JEST NAM PRZYKRO Z POWODU GLAMOURA
(...)
Mniejsze powodzenie wśród czytelniczek, pomimo prezentu w postaci torby, miał miesięcznik Glamour, którego majowy numer sprzedał się w rekordowo niskiej ilości 146.683 egzemplarzy przy ponad 50-procentowych zwrotach!"
Wczoraj otrzymaliśmy list otwarty jaki do Witolda Woźniaka, Prezesa Zarządu Wydawnictwa H. Bauer Sp. z o.o., wystosował Oliver Voigt Prezes Zarządu G+J Gruner + Jahr Polska. Oto jego treć:
"Szanowny Panie Prezesie, Drogi Witoldzie,
Chciałbym wyrazić moje zaniepokojenie faktem, iż silna konkurencja, z jaką mamy do czynienia na rynku czasopism, powoduje, że niektórzy aktorzy swoimi działaniami niepotrzebnie podgrzewają atmosferę na naszej scenie - pozwalam sobie nawiązać w tym miejscu do wczorajszej informacji zamieszczonej na stronie www. Wydawnictwa H. Bauer, którą uważam za nierzetelną. Wspomniana informacja odnosi się do rzekomo niskiej sprzedaży czasopisma "Glamour", wydawanego przez G+J Polska (fragment w oryginale: "(...) Glamour, którego majowy numer sprzedał się w rekordowo niskiej ilości 146.683 egz. (...)".
Przechodząc do faktów - "Glamour" okazał się czasopismem, które jako nowość na rynku odniosło dotychczas największy sukces w segmencie pism luksusowych dla kobiet. Nawet biorąc pod uwagę ww. majową sprzedaż (wg ZKDP) "Glamour" nadal wyraźnie prowadzi wśród luksusowych tytułów skierowanych do młodych kobiet:
Sprzedaż:
- "Glamour" 146.683 egz.
- "Cosmopolitan" 119.942 egz.
- "Elle" 87.175 egz.
- "Marie Claire" 54.885 egz.
Co do informacji podanych na Państwa stronie www., przygotowanych przez zbyt nerwowego pracownika, nasze pismo odnotowało w maju br. spadek sprzedaży, jednakże każdemu z nas, wydawców, to zjawisko nie jest obce, jak również fakt, iż każde pismo - obojętnie, tygodnik czy miesięcznik - wymaga ustawicznych ulepszeń i kreowania go wciąż od nowa - to zadanie wszystkich dziennikarzy, niezależnie od tego, jakie pismo tworzą, z pewnością też wszyscy oni starają się wypełniać je jak najlepiej. Sądzę, że naszym zadaniem jako wydawców jest skuteczne wspieranie kreatywności naszych redakcyjnych kolegów i zachęcanie ich do dalszej wytężonej pracy, a nie spowalnianie ich wysiłków przy pierwszej nadarzającej się okazji, np. z powodu jednorazowego niższego wyniku sprzedaży.
Przy tej okazji chciałbym podkreślić, iż nasi współpracownicy - zarówno w redakcji, jak i w całym wydawnictwie - podjęli wszelkie niezbędne kroki mające na celu podwyższenie sprzedaży i uważam, że "Glamour" jest obecnie na właściwym kursie: jego aktualna sprzedaż wynosi prawie 200.000 egz., co stanowi ogromny sukces, za który chciałbym tu serdecznie podziękować wszystkim Współpracownikom, którzy się do niego przyczynili, w tym w szczególności - p. Grażynie Olbrych, Redaktor Naczelnej "Glamour", nowo mianowanym - p. Agacie Materkowskiej, Wydawcy tego pisma oraz p. Małgorzacie Najgebauer, Dyrektor ds. Wydawniczych, a także p. Annie Niewodzkiej, Dyrektor Reklamy.
Szanowny Panie Prezesie, Drogi Witoldzie - jestem zdania, iż mimo całej twardej walki o miejsce na rynku, mimo silnej konkurencji, którą przecież tak czy inaczej popieramy, winniśmy też dbać o właściwe formy naszego współistnienia. Dlatego też pozwalam sobie w tym miejscu pogratulować zespołowi "Twojego Stylu" jego wspaniałej pozycji i osiągnięć na rynku i chciałbym raz jeszcze powtórzyć - jak to niejednokrotnie czynię zarówno w wydawnictwie G+J Polska, jak i publicznie - że w segmencie pism luksusowych jest wiele wspaniałych publikacji oraz że wszyscy, którzy je tworzą, starają się dać z siebie co miesiąc to, co najlepsze.
Z drugiej strony, od czasu pojawienia się na rynku pisma "Glamour", wyraźnie zaznacza się tendencja, iż "Twój Styl" wiedzie prym wśród pism luksusowych skierowanych do starszych czytelniczek, a "Glamour", nieprzerwanie od swojego pierwszego numeru - wśród młodszych.
Podsumowując - winniśmy cieszyć się ze wspólnych sukcesów zamiast wypatrywać okazji do wzajemnego dyskredytowania się. Z tego względu chciałbym prosić właściwe osoby o większą rozwagę w działaniach i konstruktywne podejście.
Wszystko, o czym wspomniałem, mam nadzieję, znajdzie odzwierciedlenie w nowym Kodeksie Etyki Reklamy tworzonym przy współudziale Izby Wydawców Prasy i SARu, który obydwaj, jak wielu innych wydawców, uważamy za potrzebny
Oliver Voigt
Prezes Zarządu G+J Gruner + Jahr Polska
PS. Jako, że tłem nieszczęśliwych sformułowań z Państwa informacji na stronie www. są wyniki ekonomiczne, pozwalam sobie dla porządku przypomnieć, iż - co wynika również z poniższego zestawienia - w segmencie pism luksusowych dla kobiet "Glamour" jest atrakcyjny pod względem cen reklam zarówno w porównaniu ze swoimi bezpośrednimi konkurentami, jak i z grupą pism przeznaczonych dla starszych czytelniczek.
Młodsza grupa wiekowa czytelniczek: zasięg ceny reklam w PLN* średni wiek**
- "Glamour" 565 347 47.900 29
- "Cosmopolitan" 448 920 47.500 27
- "Elle" 260 311 43.900 32
- "Marie Claire" 95 118 27.900 31
Starsza grupa wiekowa czytelniczek: zasięg ceny reklam w PLN* średni wiek**
- "Twój Styl" 992 488 62.500 36
- "Uroda" 217 120 28.000 36
- "Pani" 198 140 27.500 41
- "Zwierciadło" 160 621 24.000 41
* cena strony lewej
** Polskie Badania Czytelnictwa, PBC General (SMG/KRC), COW, kobiety, styczeń-czerwiec 2004, n=9 266.
Dołącz do dyskusji: Jak prezes z prezesem