Jak Polacy z telefonii komórkowej korzystają
The Technographic Survey to europejskie badania dotyczące adaptacji konsumentów do nowych technologii pojawiających się na rynku.
W badaniu wzięło udział 52 tys. respondentów z ośmiu europejskich krajów - podał serwis FKN.
Co wynika z badań? Polacy są całkiem zadowoleni z telefonów komórkowych, które posiadają. Co czwarte urządzenie ma kolorowy wyświetlacz i obsługuje gry. Co dziesiąty Polak może sprawdzać e-mail za pomocą telefonu komórkowego. 15 proc. Polaków ma aparaty telefoniczne z możliwością łączenia się z internetem.
W wyborze aparatu coraz większą wagę odgrywa marka telefonu i design. Większość Polaków ma aparat telefoniczny z takimi funkcjami jakich potrzebuje.
W kwestii wyboru operatora telekomunikacyjnego głównym kryterium jest cena. Zaledwie 5,2 proc. Polaków ma zamiar zmienić operatora w ciągu pół roku. Za najważniejszą cechę abonamentu Polacy uważają ilość bezpłatnych minut (24 proc.) oraz cenę za minutę (22 proc.). Obsługa klienta interesuje zaledwie 10 proc. użytkowników, a jakość sieci jedynie 9 proc.
Aż 64 proc. Holendrów i Szwedów deklaruje, że wystarczy im prosty telefon komórkowy. Takie rozwiązanie zadowoli tylko 56 proc. Polaków. 14 proc. Polaków nie widzi problemu w zastąpieniu telefonu stacjonarnego telefonem komórkowym. Na taki krok zdecydowałoby się tylko 5 proc. Niemców lub Brytyjczyków.
Nie krępujemy się rozmawiać przez komórkę w miejscu publicznym: 81 proc. Polaków akceptuje takie korzystanie z telefonu. Zaledwie co trzeci Francuz chce rozmawiać przez telefon w miejscu publicznym.
Dołącz do dyskusji: Jak Polacy z telefonii komórkowej korzystają