SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Moja Biedronka w końcu cyfrowa. Tak działa nowa aplikacja Biedronki

Sieć dyskontów Biedronka udostępniła nową aplikację mobilną, która daje dostęp do spersonalizowanych zniżek, pozwala płacić Blikiem bez kodu czy sprawdzić cenę produktu w sklepie. Mieliśmy okazję ją przetestować kilka dni przed oficjalnym startem.

O nowej aplikacji było wiadomo już od pewnego czasu. Kilkanaście dni temu klienci programu lojalnościowego sieci dostali maila o zmianach w regulaminie programu Moja Biedronka. Zaktualizowany tekst pojawił się na stronie internetowej Biedronki, a nowy regulamin wszedł w życie 18 maja. Jednak aplikacja stała się dostępna dla wszystkich klientów dopiero w niedzielę 29 maja.

Skąd konieczność stworzenia nowej aplikacja? Dotychczasowa aplikacja Moja Biedronka była już mocno przestarzała, patrząc na to jakie rozwiązania oferują konkurencyjne sieci handlowe. Jej wersja na system iOS nie była aktualizowana od dwóch lat. Aplikacja nie była też powiązana z programem lojalnościowym Moja Biedronka - dotąd wymagał on posiadania plastikowej karty.

Karta Moja Biedronka w wersji cyfrowej

To już jednak przeszłość. Nowa aplikacja, którą już można pobrać na smartfon ze sklepów AppStore (urządzenia z systemem iOS) i Play (urządzenia z Androidem), pozwala na korzystanie z Mojej Biedronki - wystarczy wpisać numer telefonu, by dodać wirtualną kartę programu do aplikacji. Znajduje się tam kod obrazkowy do skanowania przy sklepowej kasie. Osoby nie posiadające dotąd plastikowej karty Moja Biedronka mogą dzięki aplikacji założyć nowe konto w tym programie.

Aplikacja prezentuje oferty promocyjne dostępne w Biedronce. Na górze w znajdziemy znane z Facebooka czy Instagrama kółeczka. Po ich kliknięciu w formie relacji prezentowane są promocje. Są tam takie pozycje jak „Tarcza Biedronki”, „Ale Tydzień”, „Dzień Dziecka”, „Kwiaciarnia”, „Nowości”, "Z kartą Moja Biedronka” czy „Owoce i Warzywa”. Poniżej znajdziemy m.in. wybrane oferty z gazetki oraz gazetki promocyjne w całości.

W usłudze pojawił się też „Shakeomat”. W tym rozwiązaniu chodzi o to, że potrząśnięcie telefonem pozwala na uzyskanie dostępu do dedykowanych konkretnym użytkownikom cen promocyjnych. Na razie jednak nie udało nam się z niej skorzystać, bo nie była dostępna.

Aplikacja pozwala na wybranie sklepu Biedronki z listy i oznaczenie go jako „Mój sklep”. Dzięki temu np. przy produktach wybranych z gazetki widzimy ich dostępność w wybranym przez nas sklepie.

Aplikacja Biedronki pozwala sprawdzić cen produktu

"Skaner cen" zgodnie z nazwą pozwala na sprawdzenie ceny produktu. Czasami bowiem zdarza się, że przy towarze brak ceny lub nie jesteśmy pewni, którego produktu oznacza wywieszka z ceną. Teraz nie musimy już szukać stacjonarnego skanera w sklepie, ale możemy upewnić się co do ceny, korzystając z ze smartfona. Takie rozwiązanie funkcjonuje od dawna w aplikacji Carrefoura czy Netto. Skaner pozwala też sprawdzić dostępność produktu w konkretnym sklepie.

Po tym jak włożymy wszystkie produkty do koszyka w sklepie nowa aplikacja Biedronki ułatwi nam też płacenie. Już od kilku lat można w tej sieci płacić za pomocą Blika, ale dzięki aplikacji można płacić też Blikiem bez kodu. W samej aplikacji brak jednak odpowiednich informacji, jak dokładnie to działa. Za wprowadzenie tego rozwiązania odpowiada operator płatności Tpay we współpracy z Bankiem Pekao.

W aplikacji znajdziemy też paragony z poprzednich zakupów, które zrobiliśmy korzystając z Mojej Biedronki. Pozwoli to nam na np. porównanie cen z przeszłości z obecnymi. Tu również Biedronka nie jest pierwsza - taką opcję mają już od dawna aplikacje Lidla czy Carrefoura.

Aplikacja Biedronka wymaga do uruchomienia systemu Android w wersji 6.0 lub wyższej bądź systemu iOS w wersji 13.3 lub nowszej. Już w niedzielę była numerem dwa wśród najpopularniejszych darmowych aplikacji AppStore.

Biedronka nie podała nam na razie, kto odpowiadał za przygotowanie aplikacji. Jej wprowadzenie na rynek promuje kampania promocyjna, która będzie realizowana m.in. w telewizji.

Program lojalnościowy Moja Biedronka ma obecnie ponad 11,8 miliona aktywnych użytkowników.

W 2021 r. sieć Biedronka zanotowała 14,54 mld euro przychodów, o 11 proc. więcej niż przed rokiem. Na koniec roku miała 3250 sklepów, po wzroście w ciągu roku o 135.

Dołącz do dyskusji: Moja Biedronka w końcu cyfrowa. Tak działa nowa aplikacja Biedronki

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
spa
Mam nadzieję, że aplikacja będzie działać na równi z plastikową kartą. Teraz Biedronka jest chyba jedyną z głównych sieci handlowych, w której klienci bez smartfonów, albo niebiegli w aplikacjach (oczywiście najbardziej chodzi o osoby zaawansowane wiekiem) nie czują się gorzej traktowani.
odpowiedź
User
Ja_2022
I przez te plastikowe karty można nadużywać promocji mając orzy sobie po kilka kart i wykupując na nie limitowany towar będący w promocji. Mam nadzieję, że szybko znikną w formie plastikowej.
odpowiedź
User
Media Expert
Internet jest bardzo wygodny, niestety internet również umożliwił wprowadzanie totalitaryzmu w latach 2020-21. Wiele rozwiązań było brutalniejszych niż w komunizmie.
odpowiedź