8,1 tys. widzów śledzi nowy kanał TVP Nauka. „Podróż przez życie” hitem
Nowy kanał TVP Nauka po ponad dwóch miesiącach nadawania ogląda średnio 8,1 tys. widzów, co daje stacji 0,14 proc. udziału w rynku. Dotychczas najwięcej widzów zgromadził jeden z odcinków cyklu „Podróż przez życie” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Średnia minutowa widownia TVP Nauka od dnia startu do 13 grudnia 2022 roku wyniosła 8,1 tys. osób. Przełożyło się to na 0,14 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 0,08 proc. w grupie 16-49 oraz 0,11 proc. w grupie 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
Spośród poszczególnych dni stacja TVP Nauka najchętniej oglądana była 11 grudnia. Kanał w ujęciu całodobowym śledziło wówczas 16,5 tys. osób w 4+ (0,22 proc. udziału w 4+). Z kolei najwyższy SHR% stacja odnotowała ex aequo 4 października, 18 listopada i 11 grudnia - po 0,22 proc.
- Na tym etapie rozwoju kanału TVP Nauka skupiamy się na budowaniu odpowiedniej zawartości oraz przygotowaniu treści. Za nami wydarzenia związane z przyznaniem tegorocznych Nagród Nobla (15 godzin i 9 programów „na żywo”), relacje z rozpoczęcia i zakończenia misji Artemis, transmisje z częściowego zaćmienia Słońca czy największego zbliżenia Marsa do Ziemi. Programy „na żywo” oddają charakter i budują tożsamość anteny. To też realizacja misji mediów publicznych - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Robert Szaj, szef TVP Nauka.
- Wyniki oglądalności są nawet trochę wyższe, niż ostrożne założenia dla pierwszych miesięcy funkcjonowania kanału. Pierwszą dokładną analizę oglądalności dokonamy po sezonie jesiennym, czyli po 3 miesiącach od uruchomienia kanału. Obecnie jesteśmy w trakcie przygotowywania nowych produkcji do ramówki wiosennej i jesiennej w 2023 roku. Skupiamy się też na właściwym uhonorowaniu i zaprezentowaniu postaci Mikołaja Kopernika w 2023 roku (550 rocznica urodzin astronoma) - dodaje Szaj.
„Podróż przez życie” hitem
W rankingu 15 najchętniej oglądanych pozycji programowych w badanym okresie pierwsze miejsce zajął jeden z odcinków brytyjskiego cyklu „Podróż przez życie”, który 11 grudnia o 20.10 śledziło średnio 67 tys. osób, co przełożyło się na 0,47 proc. udziału. Ogółem „Podróż przez życie” w top 15 zajęło cztery lokaty, najwięcej spośród wszystkich audycji w rankingu.
Drugie miejsce zajął dokument „Ziemia widziana z kosmosu” (66,6 tys. widzów; 0,51 proc. udziału), a podium uzupełniają „Sekrety starożytnych inżynierów” (66 tys. widzów; 0,67 proc. udziału).
- Obecnie docieramy do około jednej czwartej odbiorników telewizyjnych. Stąd też nasze zaangażowanie w budowaniu kolejnych „kanałów” dystrybucji w taki sposób, by większa grupa telewidzów miała dostęp do TVP Nauka. Zapraszamy także wszystkich do współpracy, w szczególności środowiska akademickie, studentów i uczniów - dodaje Robert Szaj.
Wizytówką stacji jest teleturniej „Giganci nauki”, który prowadzi Łukasz Nowicki.
TVP Nauka oglądać można m.in. w multipleksie eksperymentalnym TVP, sieciach kablowych, m.in. Vectra i Toya. W przyszłości kanał ma trafić na satelitę.
W ciągu roku stacja ma mieć 0,4-0,5 proc. udziału w rynku
Z informacji Wirtualnemedia.pl wynika, że szefostwo nowej stacji liczy na to, że udział w rynku TVP Nauka w ciągu roku będzie wynosić 0,4-0,5 proc. Z danych Nielsena wynika, że w 2021 roku liderem segmentu stacji dokumentalnych był naziemny Fokus TV z udziałem 1,269 proc. Drugie miejsce zajęła TVP Historia (0,682 proc.). Uruchomiony 2 lata temu TVP Dokument miał 0,084 proc. udziału w rynku. Kluczem do wzrostu oglądalności będzie dystrybucja w kolejnych sieciach kablowych oraz wejście na platformy satelitarne. Aktualnie zasięg techniczny stacji dochodzi do 40 proc.
Koszt przygotowania oferty programowej i dystrybucji TVP Nauka to 40 mln zł. Stacja w 2022 roku będzie kosztować 23 mln zł, a dwa lata później 40 mln zł.
ANALIZY WIRTUALNEMEDIA.PL
Emeryci dominują wśród widowni TVP Info
TVN24 ze starszą widownią, ale wykształconą
Kto ogląda TVP1? Starsza widownia, ale z coraz wyższymi dochodami
Osoby starsze i mieszkańcy wsi dominują w widowni TVP2
Polsat News ogląda więcej mężczyzn niż kobiet, w widowni dominują osoby starsze
Kobiety, osoby starsze i mieszkańcy wsi dominują wśród widowni „M jak miłość”
„Wiadomości” ogląda więcej mężczyzn niż kobiet. Dominują emeryci
Kobiety dominują wśród widowni „Faktów”, rośnie udział osób z wysokimi dochodami
Dołącz do dyskusji: 8,1 tys. widzów śledzi nowy kanał TVP Nauka. „Podróż przez życie” hitem